Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 januari 2017

Melodikrysset v 3, 2017

Av Kvasthilda - 21 januari 2017 15:48

Så fick jag då en stund över. Blev ingen Mr Mime så det struntar vi i. Alldeles för frusen att trampa runt på stan. Jag som trodde att.... hmm, kom av mig där ser jag. Var säkert nåt ointressant i alla fall :) 


Vi börjar med en duett. Kom hit vill Magnus Uggla o Carola svarar. Eller nåt.  

Kom hit kom hit tillbaks till mig
Jag vill ha dig baby
Kom hit kom hit kom hit o säg
Baby jag vill va hos dig


Så far vi ut i rymden. Unge herr Benjamin Wahlgren har också sjungit in en version av Jag är en astronaut, men nu är det morbror vi söker. Linus


Lars Roos spelar lite Orup för oss sen. Vi tar oss Från Djursholm till Danvikstull


Kom fyll mig igen stod näst i tur. Det är John Denvers Annie's Song, fast på svenska. En gammal favorit.

Som en kväll i en barrskog
fyller du mina sinnen
ja som bergen om våren
som en vandring i regn
som en storm i en öken
som ett sömnigt blått vatten
Du fyller mitt sinne kom fyll mig igen

Loa Falkman höll i micken. 


Vi trampar vidare i Stairway to Heaven. Fast långt från det rockstuk man kanske vill höra med Led Zeppelin. Lite spanskinfluerat med Rodrigo y Gabriela. 


Vi byter genre o hör en countryduett som kanske passande nog heter Spanish Johnny. Emmylou Harris står bakom ena mikrofonen. Den andra hålls av en kompis till Buddy Holly, sa Eldeman. Han hade tur som inte följde med Buddy i det där planet. Waylon Jennings heter han och har sjungit med Kris Kristofferson och Johnny Cash också. Bland andra. 

The old talk, the old ways, and the dealin' of our game
But Spanish Johnny never spoke, but sing a song of Spain
And his talk with men was vicious talk
When he was drunk on gin
Ah, but those were golden things he said to his mandolin


(o just nu driver Lapptoppen mig till vansinne igen för den går in i strömsparläge var fjärde sekund)

I nyhetspausen får vi veta att Norrbottensradion fyller 40 år i år och Eldeman kommer till Luleå den 11 februari. se där. 


Vi går in i djurens värld. Thomas Hellberg sjunger ur en Disneyfilm; Tigers Film, och han gjorde rösten just till Tigger. För krysset ska vi ha flera stycken, tigrar. Tiger vill ha "nån som jag"

Och djupt inom mig finns nog en önskan
efter någon som jag
(Någon som jag)

 

Någon som har ränder och tänder,
som skrattar och sjunger och hoppar som jag.
Ja någon som är topp, topp, topp
som poppar opp med hopp, ett dopp,
och sen blir allt bra.
Ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho

 

Önskar det fanns en annan
en dubbel, en trippel som jag.
En kompis varje dag.

Den andra delen i Eldemans sedvanliga dubbeldubbel.... handlar om Lejonet Elsa. O lejon heter lejon i flertal också. 


Vi stannar i djurens värld. Kanske i dubbel mening. Göteborgare i parti o minut. Fotbollskillar. De sjunger om Gårdakvarnen men orignalet handlar om Gamle Svarten. Han gnäggar när han "låter". 


Vi får nästa ljudillustration från Ungern. Eller... Äh. Ungersk rapsodi i alla fall :) Liszt. 


Nästa ljudillustration kommer från en stum kille. Hahahaha... Harpo Marx var ju stum i filmerna. Ville han säga nåt drog han av en ljudslinga på harpan. Harpan, instrumentet som gav honom hans namn. 


Vi slutar som vi började. Med Carola. Hon sjunger Marias låt Do-re-mi ur Sound of Music


The End.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards