Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 februari 2017

Av Kvasthilda - 7 februari 2017 19:56

På eftermiddagen plingade det till i mobilen. Nyhetsuppdatering. Hans Rosling avliden. Nä. Nääääää. Neeeejjjj! Vår bästa invandrarambassadör. Mannen som gjorde allt begripligt. Han dog i cancer. FUCK cancer. FUCK IT. Han var inte ens 70 år. Sverige blev genast lite fattigare. 

O strax senare läste jag nånstans att Svend Rasmussen också förlorat kampen mot tiden. Han däremot, överlistade tiden bra länge och dog av hög ålder får man förmoda. Han hade fyllt 100 år. Nästan 101! Han föddes den 28 februari, 1916. 

Av Kvasthilda - 7 februari 2017 09:57

Fick plötsligt Uno och Irma i skallen. 

God morgon!
Alla ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor
Som bara kör och kör
Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren
Och alla människor i baren
Sjunger lycka till med allt

 

Har drömt det mest underliga inatt. Mina kusiner kom till byn för att fira en födelsedag. Osäker just nu på vems. Vad det Kajsas? Hon skulle kanske, kanske inte komma. Anna-Lena var över två meter lång, "brås på sin far", men han var inga två meter. O Gunilla var lika lång hon, fast hon är kortast av kusinerna. Långa är de. Allihop. De BRÅS på sin far - och sin mor. 

De hade kockar med sig. Och mormor dök plötsligt upp mitt i alltihop. Fick krama om min mormor. Mycket underligt hände. Det var besöksgruvor och nuggets (inte pellets), malmtåg och överliggningssängar i en lokal som inte existerar. Det var som skolkorridorer med logementsängar, fast inte i våning. Det var hotell-sängkläder och varje säng hade en låsbar låda. Jag hade säng nr fem. Pratade med nån av alla gästerna och tittade ut genom fönstren o utsikten mot gruvan motsvarade den från Folkets Hus. Mycket mycket konstigt. 

O mitt i alltihop vaknar jag av ett ljud. "Konstigt att sovrumsdörren står öppen, då kommer ju katten in". Kikade högre upp o såg ett huvud sticka in. Ahaa. Det var Maken. God Morgon. 

Av Kvasthilda - 7 februari 2017 09:00


Tema nr 364 Ögonblicksbild

38/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards