Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 mars 2017

Av Kvasthilda - 1 mars 2017 20:51

O mamma mia. tYSTNADEN BREDER UT SIG. O tangentbordet skriker i stället. Jäkla Caps Lock. Har spenderat en större del av dagen med Dotra o Kackostampen. Han är nu sällan tyst, den lille. 

Magen knorrar. Låter som nåt vill ut. O antar att nåt måste ut innan det blir att nanna kudde. Bjöd Dotra på di däringa brummbönera idag. Ärtsoppa igår och bruna bönor idag. Jodå. Håller magen igång! 

För tillfället har jag slut 365or också. Får se om jag kan komma på nåt skoj under veckorna som kommer här, närmast. Kommer inte att ha ork att göra just nåt förrän efter helgen om jag inte får med mig kameran för nya bilder. Lite knöliga skift framför mig. Otteskift i morgon, o sen två nattskift på varann efter det. Nästa vecka blir lugnare. O sen långhelg. En jäkligt efterlängtad sådan. Men det är då det. Nu ska jag gå o ladda perkulatorn o fixa några frukostmackor. Hej på er! 

Av Kvasthilda - 1 mars 2017 09:00


Tema nr 80 Fettisdagen

60/365


Det var igår det. Vi fick en varsin fastlagsbulle efter lunch. Vi hade utbildning igår. Eller snarare fortbildning och eftersom det var semmeldagen hade insen köpt semlor åt oss till eftermiddagskaffet. Det är den nedre i bild. En vaniljsemla med chokladrippel. Godkänd, men inte är det äkta vara, som de ovanför. Grädde o mandelmassa. 

Hur många har du ätit i år? Och hur många har varit nåt annat än originalet? En lakritssemla med hallonkräm kanske? Eller en ren chokladsemla? 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 mars 2017 08:15

Fy fan, vilken natt. Tur att det står L i schemat idag! Har knappt sovit inatt. Tidernas magknip. Ont i magmuskler. Snurrade o vände mig i tre timmar. Gav upp o klev upp o satte mig i gubben fåtölj i stället. Drog på mig täcket o somnade. Katten kom o hälsade ett par gånger, inte van att nån är där! Efter nån timme kröp jag i säng o somnade - efter en stunds snurrande igen. Idag har jag en molande värk i musklerna - ungefär som träningsvärk. Helt galet. Det kan ju bero på ärtsoppan (inte brumbönnen o fläske' som vi skulle ha ätit om jag bara tänkt på det) och intagande av inte mindre än TVÅ semlor igår. Lovade Pigan att hon ska få bruna bönor med fläsk idag i stället. "Är det nåt speciellt idag, när alla kommer in o köper det?" frågade hon. Joooo. Det brukar väl vara dagens middag på Fettisdagen. Tjejerna älskar det, Sonen inte alls. Fast han har alltid varit känslig när det kommer till mat. Ungefär som Kackostampen idag. Ungar! Eller är det Pojkar!....? :D 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards