Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Kvasthilda - 7 mars 2017 09:20

Huff. Ge mig lite morgonro. Snäääääääälllllla Snälla Snälla. Vill vakna i lugn o ro. Sätta mig vid köksbordet där Maken just förbereder och äter sin frukost. Han har dukat upp frukostbord ā la Hotell. O Svågern kom in. Nej. Jag orkar inte. Inte idag. Öronproppar i. Det surrar skotrar o fan o hans moster o jag vill bara sitta där i min egen lilla värld. Är det för mycket begärt? 

Helt jävla slut idag. Frös som en hund inatt. Loket höll inte värmen utan gick ner o ner o ner o ner, åsså upp en kort stund till lagom varm temp när man varit ute o skruvat loss koppel o försökt koppla slangar i sexton kalla. Inte allra värsta kylan men det räcker när man är ovan. Idag är armarna möra. Skitjobb. Mitt i becksvarta natten. Vad fan gör de inte sånt på dagtid för? När det finns ljus. Min pannlampa har gått i ide. Typiskt. Sträckte in näven i ryggsäcken för att plocka upp den o hittade inte. Vete fan var den tagit vägen. Samma väg som konservöppnaren när jag behövde den. 

När jag kom hem o tog av mig kläderna var jag frusen in i märgen. Iskall. Bara längtade in under duntäcket. Fick inte sova många timmar, vad blev det? Sex timmar? Hade gärna sovit några till, men äh. 

O nu vill jag sätta mig vid bordet i köket o bara andas. Går inte. 

Av Kvasthilda - 7 mars 2017 09:00


Tema nr 131 Herre på täppan

66/365


-.



Så nöjd :) 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards