Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Kvasthilda - 11 mars 2017 22:20

Åh, som jag höll tummarna för pojken med de fantastiskt blå ögonen. Som han sa bloggaren där, att folk har melloappen och röstar på fler än ett tävlingsbidrag via den, vilket i sin tur jämnar ut resultaten. Inringning och sms blir oftast på absoluta favoriterna, medan appen kan ge röster åt ALLA. Jag har appröstat på fler än Robin, även om han fick flest telefonsamtal från vårt hushåll. 


Hej! Kan du inte berätta hur gammal du är? 

Mowahahahahaaa. 

Av Kvasthilda - 11 mars 2017 11:38

Hoppsan, insåg just att det är tomt i 365-listan igen. Dagens bild är den sista jag har. Huff. Får ta en tur genom dockor eller annat för att se om jag hittar nåt passande tema. Har ju ett par jag tänkt på i alla fall. 
O nu skiner solen! Hej på er! 

Av Kvasthilda - 11 mars 2017 11:12

Sitter med en önskan om solsken och har precis avslutat ett inte helt genomlätt kryss idag. Krånglade mig igenom det i alla fall och har svar på allt. 


Den första gång jag såg dig, det var en sommardag.... Birger Sjöberg tolkad av en Mikael. Frågan är bara vilken Mikael, spelar ingen roll för kryssplanen men just nu kommer jag inte åt att lyssna om igen så jag kan inte avgöra om det är Fantomen, dvs Samuelsson, eller mannen med gitarren, Neumann. 


Kan vi säga Kvitt eller dubbelt om det? Nä, det är den ena bara. There can be only one. 


The Madeira?? Var hittar han alla konstiga gitarrgrupper? Temat var hämtat ur Mel Brooks film Det våras för Frankenstein


Der Vikinger fortsätter drömma om sommardagarna med Marie. Du är min sommar Marie. Fast på tyska. 

Du e min sommar Marie,
lova du stannar för alltid,
det e du (det e du)
det e jag (det e jag)
det e dig (det e dig) - jag vill ha (jag vill ha)
det finns ingen jag älskar som Marie.


Hipp Hurra för Bamsefar som är så snäll och rar! Bamsefar är en av figurerna i sagospelet om Klas Klättermus. Djupadalsskolans barnkör i Malmö sjöng. 


Du e elektrisk. En av förra årets största radioplågor. Men jag har svårt att inte ryckas med i strömmen. Marcus & Martinus. De söta tvillingarna från Elverum i Norge. 

Du e elektrisk,
du gir meg støt når jeg tenker på deg.
Du e fantastisk, har e sjangs hvis e smiler
mot de?

ooooo-oo-oo-oo-oooo
Du e elektrisk.
ooooo-oo-oo-oo-oooo
Du e elektrisk.


Hey Jude! The Beatles tolkades av Ella Fitzgerald, tro't eller ej. Härlig tolkning! 


Vi ramlar in i en teveserie som även blev film, Helgonet


Balladen om Eken skrevs av Ruben Nilson och framfördes idag av Fred Åkerström. 

Vi låssas vi träffas en snarfager kväll
ve båtarna, där ve Grand Hotell,
där som nasarna becknar rabbel å snask
ja, och nyplockad mask, ett par spenn för en ask.
Här e strömmens brus! Vårat Riksdagshus!
och Norrbro, Rosenbad, å en slottsfasad!
De e våran stad, ja Eken


Sen fick vi en eldemansk dubbel igen. Två helt olika låtar med nåt gemensamt - verb idag. På finska hörde vi Vi ska hand i hand genom livet du o ja', om den då handlade om samma sak här, har jag ingen aning. Finska är inte min forte. 

Den andra melodin var helt instrumental, ABBA i storbandsjazzstuk med Hotlips Big Band. Ring ring, bara du slog en signal. Ringa skriver vi i krysset. 


Ja, ringa kan man ju göra när man behöver nån. Leo Sayer stänger bara ögonen han, When I Need You. En telefon kan inte ersätta den han saknar säger han. 


Miles and miles of empty space in between us
A telephone can't take the place of your smile
But you know I won't be traveling forever
It's cold out but hold out and do like I do

 

When I need you
I just close my eyes and I'm with you
And all that I so want to give you baby
it's only a heart beat away


Det var nostalgi för mig - och nästa kryssbidrag o dagens sista kan ge nostalgirysningar sa Eldeman. Jooodå. Kråkguldet med Thorstein Bergman. 

Guld är inte allt som glimmar
sedan vintersolen sjunkit röd
Det som bleks i ljusets timmar
får mot nattens väv sin glöd


Ikväll blir det guldkant i alla fall. Final i Mello! Vem vinner? Alltid fel bidrag i vilka fulla fall som helst. Alltid. 



Av Kvasthilda - 11 mars 2017 09:00


Tema nr 130 Herrarna i hagen

70/365


Eller lite av varje. Tjurar. Vajor. Många är de. O det kallas gärde. Inte hage. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards