Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Kvasthilda - 18 mars 2017 16:10

Börjar väl skriva då - även om jag absolut inte kommer att hinna skriva klart. Blir lite mindre att ta itu med ikväll när jag kommer hem. Det var lite gott o blandat idag. Ömsom lätt, ömsom jättesvårt! Google är min vän - eftersom jag löser mitt ensam o inte tillsammans med tusentals bloggläsare. Men ja ä int' bitter. hahahaaha! Nä. Jag tycker det är kul bara. OK, så här fick jag ihop det idag:


Vi börjar lätt sommarklädda. Eller inte. Fast kanske. Finska skivor är inte min grej liksom. Lill-Babs o Kurt Olsson, å andra sidan sjöng om en minimal gul o prickig bikini. Den levererar vi till första kryssadressen.


Vi far söderut, mot Italien och kärleken. Amore. Inte med Dean Martin utan instrumentalt med Hugo Strasse. Det utspelar sig bland annat i Napoli.


Sen, det jag för mitt liv inte kunde klura ut förrän långt senare. Nåt man ser upp till som ibland är detta.... Hmmmm.... En dansk låt. Du gamle måne, måske? O den kan ju vara till synes halv ett par gånger per månvarv.


Arja Saijonmaa tog sig an Zarah Leander och hennes låt om syrsor. Eller Jules Sylvains Sång om syrsor om man nu ska vara petig. Docent Död gjorde väl också den en gång i tiden? Innan de blev Docenterna.


Från en klassiker till en annan. Bokstavligen. Mannen som skrev alla fina stycken, kallade preludier. Chopin. Den vi hörde idag kallas Regndropps-preludiet - utan bindestreck. Vi delar det på två för att rymmas i kryssplanen...


I Don't Give A... Så heter låten Lisa Ajax tävlade med i årets Mello. De struntade i resten av raden även om den upprepades x antal gånger.


Sista uppgiften före nyheterna var musik ur filmen Den ofrivillige golfaren. Lasse Åbergs underbara film.


Mer filmmusik på det. Inte titelmelodi - om den nånsin varit det. Men titeln från Madonnas låt gav titeln åt filmerna, American Pie ett o två o.... Nä, vet inte hur många de gjort. Dagens illustration kom från den andra. Vi hade ju pajdagen häromdagen. Kanske han hittade inspirationen där? Eller så ville han bara ha in ett i i hörnet. 3/14 - pi. 


På det fick vi höra lite göteborska med Sten-Åke Cederhök. En av de teveserier han varit med i var Knö daj in!


Lennart Palm i Lerum sjöng inte, men spelade illa. Eller, jag menade spelade Magnus Ugglas Jag mår illa.


Mer klassiskt. Den här gången en Puccini-aria med Anna Netrebko.


Ingamar Nordströms spelade filmmusik. Bel Ami. Filmen är från 1939, inte den med Pattinson från 2012, även om det förmodligen är "samma" film. 


O vi slutar denna fredag med Jag vill ha fest! Ulf Lundell.


Jag vill också ha fest, men först o främst vill jag komma hem, sova, göra ett skift till, innan ledigveckan tar över. hej på er! Det tåg jag ska lifta med hem är just klart. Lullullet tillkommer senare!



Av Kvasthilda - 18 mars 2017 11:03

Har du haft bromsstörningar? Nej.
Men skredvarningen har löst ut. Fast det ena har inget med det andra att göra.
Har löst krysset under tiden i alla fall. När jag får tid att skriva nåt är en annan historia.

Av Kvasthilda - 18 mars 2017 09:00


Tema nr 346 Vindpinad

77/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards