Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 mars 2017

Av Kvasthilda - 23 mars 2017 10:29

Det blåser. Fyyy vad trist. Solen skiner igenom moln- och snödiset emellanåt men vinden förtar hela känslan av vår. 

Det blåste inatt så lampan på lillstugan tändes hela tiden. Den reagerar på rörelser. Lite jobbigt om man ska stå på gården o fotografera natthimlen, norrsken o stjärnor exempelvis. Man får inte röra sig nåt, för då tänds den... 

Matlådans dag idag? Jaha. Allt har en egen dag. 

Sitter och letar en låttitel och jag tror allt  min hjärna har blåst bort just nu. Fastnar bara i Två mörka ögon och Ett litet rött paket. Ni kan ju se vartåt det bär. Neråt värmlandsskogarna. 

Hå hå ja ja, hå hå ja ja

Hör va dä blåser i träa idag

Hå hå ja ja, hå hå ja ja

Dä blåser i träa idag.

Torparrock förstås. Knallkork. 

Väntar hit kusin vitamin idag. Lillayster Vitamin. Ska bli kul att få rå om henne ett tag igen. Fast jag hade ju tänkt ta en tripp till Antnäs i morgon. Måste klippa mig. 

Nä, bäst att publicera det här, innan datorn får för sig att lägga ner helt. Nu stannar den o går ner i viloläge igen. IRRO! 

Av Kvasthilda - 23 mars 2017 09:00


Tema nr 139 Håll i hatten

82/365


Eftersom Kalle är på väg att smälta ner, kommer hatten att trilla av. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards