Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Kvasthilda - 26 mars 2017 17:13

de' blåser i träa ida'. Igen. Fast idag blåser det mer än vad det gjort under hela veckan - sammantaget. Satana. Tur att tallen är fastfrusen i backen. Alla andra tallar står o svajar hejvilt. Får se om jag ens tar mig från Ryggen i morgon. Det är tomt i stugan efter att ha haft huset fullt till o från hela helgen. Eller... tja.... Pinnhögen har varit här i helgen - o idag har vi bjudit Sven o Monica på plättar. Eller vi o vi. Gubben har stått för hela kalaset. O lämnade en grisig vispskål till mig när han for till Boden. Utan rinnande vatten. *bäh* Kanske stoppar hela skiten i en balja o far till campingen o diskar. Äh. Håller på att tina lite snö till diskvatten. Har en dunk vatten o det borde räcka att skölja i. 

Men som sagt. Om snön håller på vägen. Tog en tripp till campingen och vindarna på värmen har gjort hela vägen till en sladdrig moddstig. Gunnar är ju här i alla fall. Kommer jag inte härifrån gör jag inte det. Kråk fick rattförbud idag. Med dessa vindar kring Sjaunjamyren. Nä fy fan. Bättre att hon kommer hem i ett stycke än att chansa o fastna nånstans. Som efter E10 norr om Kiruna. Vad fan håller de på med? För bråttom förstås. 

Det är jättefint ute med solsken o blå himmel - men tallarna står på tvären. Hujja! 

Av Kvasthilda - 26 mars 2017 09:00


Tema nr 47 Det blåser

85/365


Dagens väder - några timmar efter publicering. Ett temanamn med underdrift. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards