Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 april 2017

Av Kvasthilda - 5 april 2017 20:41

Usch. Jag vill ha en ny näsa. Har velat ha en ny i evigheter. Jävla skinäsa man har. Skitnäsa sa jag. Skinn på näsan? Ja, förmodligen. Nä, saken är den att den torkar ut. Man snorar o det torkar. Man snyter sig o blöder. Har provat den där läbbiga nozoil-en som finns. Luktar som matolja i näsan. O det är väl i princip vad det är. 

O apropå snoriga näsor har snorhyveln varit här idag. Den lille. Surrpinnen. Han mor har ju vabbat idag o som jag sa. Chefen sa Jaha. OK. o la på luren. Ingen feber ikväll. Men ett evigt surrande. Tog morbror med sig o byggde DUPLO. 

En annan går på ångorna. Av vad vet jag inte. Helt slut i luvan, men har ju varit uppe sen tre i morse. Undrar när jag vaknar om jag går o lägger mig nu? Kanske tar med mig den där J.D Robb-en o kryper under täcket. Sista boken. Bokstavligen. Den senaste hon skrivit. Nora Roberts. AKA J.D Robb. 2016. Utgavs inbunden i september 2016. Pocket i januari 2017. Buuhääää.... Skriv en ny! Nu! 


Snyggaste bokmärket har jag i alla fall. 

Av Kvasthilda - 5 april 2017 09:00


Tema nr 5 Ana ugglor i mossen

95/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 april 2017 06:03

Sitter o tittar ut över vår fantastiska fjällvärld. Solen har inte riktigt kommit sig över horisonten ännu men börjar färga fjälltopparna i en orange ton.
Filosofiska tankar vimlar förbi blandat med en skvätt ledsamhet över livets förgänglighet och människans litenhet på jorden. En jord hon gör allt för att förstöra och förgöra. Som dottern brukade säga: Människor är ett otyg på planeten. Det är bomber o granater. Gasningar for god's sake. Gas?!??? Stinker Hitler o nazister om det senaste terrordådet. I Syrien den här gången. Gas???
I en närmare del av universum håller jag alla tummar jag har att Sambon ska ta sig ur nästa operation på rätt sida av livet. Det är förhoppningsvis inget livsavgörande som gör att han har så infernaliskt ont, men blåslagen är han. Gick igenom en bypassop för ett par veckor sen. Några veckor sen. Så häromdagen, på väg hem från lasarettet och byte av omplåstring o bandage, körde han av vägen o voltade. Ett under att operationssåret mm höll. Dock har han haft ont i ryggen. Just nu ligger han på ackis o väntar på ny operation. En operation som dragit ut på tiden pga en annan olycka, några mil norr om hans voltplats. Bussolyckan med åttondeklassare. De ligger på samma avdelning och deras op är viktigare med ett mycket kritiskt tillstånd för en av flickorna. Hemskt. Sambon har vansinnigt tråkigt, där han ligger o väntar med ond rygg och en önskan om att få försvinna från jordens yta. Det onda sitter på andra sidan mot smällen han tog och han orkar inte riktigt med smärtan. Inget att fördriva tiden med som kan ta bort en del tankar från det onda. Hans favoritleksak ligger kvar hemma i tänger. Surfplattan. Som han ändå inte kan hålla i, pga ond arm/axel med brutna och/eller stukade ben.
Bilen (bussen) blev bara skrot. Eftersom han är dålig på att använda bältet, får man vara glad att han alls lever. Fast bussen har (hade) ett ilsket larm mot bältesfusk.
O Kackostampen är snorig o har feber. Hans mor VAB-ar idag. Igen. Hennes chef blir vansinnig.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards