Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 april 2017

Av Kvasthilda - 13 april 2017 12:40

Alltså. I stugan har vi sporadisk nätverkstäckning men där jag just befinner mig är den obefintlig. Modemet ansluter i två minuter, sen försvinner det. Tar evigheter att återkomma (i ettor o nollor o datortålamod räknat). Svappavaara är ett avgrundshål när det gäller mobil wifi-täckning. 3G funkar men fan inte mitt modem.

Pedda tyckte lite synd om mig, för att jsg skulle hit. "Ni har ju så korta uppehåll där". Mmmm. "Du skulle behöva skaffa en rya med två miljoner knutar". Hahahahaa! Sant. Eller. Nä. Kikar på mina teveserier.

För givetvis blev jag utringd i morse. Bah. Kollade helgschemat o den vars skift jag har, jobbar andra tider, eller var det ledighelg? Struntsamma. Men det finns nån annan vars skift passar mot mina jourer.... o inte de roligaste av skift. Nåja. Det är vad det är. Kanske det var det de menade med att vi har god bemanning under påsken.
En annan begär ju ALDRIG extra ledigt. Ever. Nästa onsdag hade annars varit en bra kandidat för ett ledigt skift. Lite komp.

Påsk. Gnistrande vit snö. Stängd E10. Aprilväder. Man slänger en blick genom fönstret. Solen gassar på nyfallen snö. Nästa blick ger en gråmörk omgivning o strax ett ymnigt snöfall med Lovikkavantstora flingor.
Gör nåt en stund o inser, fasen vad ljust det blev. Aha solen skiner. April april.

Får se om jag kan posta det här nu. Håller senaste internetanslutningen till inlägget är postat? Har bloggen öppen på Lapptoppen men vågar inte chansa utan skriver i den tradiga mobilappen. Finns ju inga garantier att det håller här heller. Snarare tvärtom. Skitanslutningar!!


wow, det höll. 

Av Kvasthilda - 13 april 2017 09:00


Tema nr 191 Kristallklart

103/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards