Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 april 2017

Av Kvasthilda - 21 april 2017 22:51

Ännu en vinterdag lagd till handlingarna. För jisses vad mycket vinter vi haft idag. Det har vräkt ner snö hela dagen. Har sett bilder från Torneträsk där solen gassat från blå himmel men här har vi inte sett till den där gula bollen alls. 

Barnbarnet har varit här o härjat med morfar. De har varit ute o skottat snö, åkta kälke, flyttat bilar o släp, flyttat en massa andra grejer o skottat lite mer snö. Men äta mat. Icket det. Bara farmor som får i honom nåt. 

For ju o hämtade honom hos fammo igår kväll för faffa skulle börja jobba tidigt idag. Förhoppningsvis hade han käkat nåt då. Jag fick ju inställt o tog bara jobbmobben med mig när jag hämtade upp Kackostampen o åkte hem till dem. Fammo skickade med lite yoghurtkvarg som han inte ville äta hos henne. Försökte få i honom nåt, men det blev liksom bara en ynka liten burk av dem. Läste lite sagor men han har ju inte ro att sitta still o lyssna i fem minuter. Gjorde ett tappert försök att läsa Vem ska trösta Knyttet? och ett par Bamsehistorier. Inte helt lätt. 

Vi kröp i mor o fars säng till slut o han lallade runt en stund innan han kom sig till ro o somnade innan hans mor kom hem från jobbet. Sista skiftet för henne. Nästa vecka byter hon arbetsplats. Var lite jobbigt. Hon skrev ett kort/brev till dem o tårarna flödade. Givetvis är det blandade känslor. Nu blir det nya kunder. Nygamla. När gamla butiken på Lappgatan brann hittade många av deras kunder till Loussakonsum. Många har vandrat till andra ställen sen dess, men återvänder nog nu till sin "egen" butik. Nytt o fräscht. Invigning i slutet av veckan. Nyöppning på fredag tror jag. 

O ja. Gubben kom hem igår. Med tåg. Hämtade honom på stationen. Kommer att bli nytt besök om en månad eller så för en bättre undersökning. I morgon drar han mer till Långträsk o jag är mäkta avundsjuk. Med facit i hand ser jag att jag hade kunnat vara där hela veckan! Nästa jobb är tidigt på tisdag morgon... *buhää* Fick ju inställt igår trots allt - vilket bidrog till att jag kunde passa Lillklimpen på kvällen så faffa kunde gå o lägga sig i tid o barnets mor kunde sluta jobbet i lugn o ro o inte behöva stressa iväg till stan för att hämta honom o försöka få honom i säng o lugna ner sig igen efter tio. 

O det snöar än. Bara en sån sak? 

Av Kvasthilda - 21 april 2017 09:00


Tema nr 221 Mäh??

111/365


Vilken miss...!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards