Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Kvasthilda - 7 maj 2017 14:36

Insåg att jag glömde posta inlägget jag filade på i morse. Skulle ta nån bild o lägga upp o glömde sedan helt bort det o stängde hela browsern, med osparat inlägg. *bah* 

Det snöar idag. Kräksnöar. Eva skickade bilder på grönskande träd. 

Gårdagen blev rätt knökproppad av allt o ingenting. Först o främst två lyft o landningar med planet från AGH. Eller ett plan därifrån o ett annat från ARN. Samma crew var det dock. O landar i ett svinkallt Kiruna. 

Blev barnpiga en stund då barnets föräldrar håller på att packa o flytta lite grejer. Snart flyttar de för gott till "röda huset". 

En stor del av gårdagen - och denna dag har gått åt till att sortera och namnge o kopiera alla foton som tagits den senaste veckan. O ändå glömde jag ju batteriladdaren till kameran... Nästa gång ska båda kamerorna med, liksom båda laddarna. Herre gud. Har tagit nya foton också av en del grejer jag hade med mig hem. Loppisköp. Sjalar, påslakan, dukar, afrikanska sniderier och en Simba Lejonkungen till nåt framtida diorama med mina afrikanska dockor. Detsamma med de asiatiska saker vi snokade fram o köpte. Eva hittade en snygg Buddha i nåt konstmaterial - o det fanns bara en, men jag hittade två snygga thai-gudinnor/danserskor i plast på träplatta som hon blev avis på så det jämnade ut sig lite. Några grejer gick sönder i frakten upp, trots att jag trodde jag paketerat det OK. En var en liten porslinskyrka som tappade klocktornet. Hade stoppat det i en stålnätburk, men hade inte säkrat den nog, så klocktornet gick av. Inget som inte går att laga, men frågan äre hur snyggt det blir. Det blev i alla fall fler byggnader till min lilla spanska miniatyrby - som nu har två landsortskyrkor. Var osäker på om jag hade byggnaderna, kyrkan ville jag ha hur som helst. Däremot "fick" jag inte dela på setet för säljaren så jag köpte alla fyra trots allt. De blev lite dyrare än förra setet jag hittade - o nu med trasig kyrka. O det gamla hade blandat rosa o bruna tak o det nya bara rosa så det blev några nya byggnader trots allt. Barnbarnet stoppade näsan i väskorna och frågade "Mormor, vad är det här för saker?". Mormors saker. Hahahahha. Men han fick sin Skye med flygplanet i alla fall. Han har ju önskat sig alla hundarna ur Paw Patrol och saknar nu ett par stycken av dem. Polisen Chase fick inte plats, men flyghunden Skye hängde med hem från Skåne. Tror det är en serie som rullar på Netflix. Alla ungar älskar den där Valppatrullen. En polis, en brandman, sjö- och flygväktare, en sopgubbe, en byggare, en australiensare o en robothund. Plus killen med lastbilen vad han nu heter. Mer loppisfynd var Ior o Ior o Tigger i Puh- o I-ordräkter :D Och en hel del annat med olika dioraman i åtanke. 

Nä, det är väl bara att sätta igång igen då. Slut 365or för jag inte haft tid att lägga upp några. O jag får nog bryta mitt PokésStop-ande idag. Dag vad? Fem? Kanske jag tar mig ut men det är inte så lockande med den där jävla snön. 

Av Kvasthilda - 7 maj 2017 09:00


Tema nr 216 Minns ni?

127/365


Ebbas fik i Helsingborg. Jag är för ung för att ha upplevt femtiotalet med allt vad det innebär, men gillar stilen. Underbart litet fik i hjärtat av Helsingborg, trogen femtiotalet inifrån och ut. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards