Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Kvasthilda - 11 maj 2017 16:55

Ja, det trycker nästan på öronen av tystnaden omkring mig. O ändå är det inte tyst. Datorn surrar, om än inte så högljutt. Hårddiskarna talar om att de lever emellanåt. Fläkten står o snurrar. Dammsög hela tornet för ett par veckor sen i förhoppningen att CD-spelaren/DVDbrännaren skulle få tillbaks livsgnistan, men det verkar kört. Den svarar inte alls. Jag har ju faktiskt en läsare till. Varför kopplar jag inte in den då?? Brännaren var mindre noga just nu o jag har en extern jag köpte till Lapptoppen om det kniper, men jag ids ju inte bränna till skivor längre. Bättre att investera i hårddiskar. Om man bara inte slänger dem i golvet så de går sönder..! Har inte ersatt min fotodisk ännu... O den drog i golvet i januari!! Iofs är det inte säkert att det är fel på brännarenheten i sig, men det kan ju faktiskt inte vara kabeln heller. Helt i alla fall. Brännaren öppnar ju när jag trycker på knappen o den är inte mekanisk. Eller tja. Delvis, men den behöver ström för att öppna. Så jäkla bökigt att ta sig in i den där burken bara. En massa kablar o skit man måste flytta på o dra ur innan man kan dra ur sidan o ta sig in i den. Vill inte orsaka nån onödig kortslutning. Gamla tornet hade jag ingen sida på för kortläsaren tappade kontakten med omvärlden hela tiden o jag var tvungen att dra ur o stoppa i kabeln varje gång. Jäkligt irriterande. Men det är teknik. 


Har åkt pass hem idag. Trodde igår att jag inte skulle komma mig till Bergfors ens, innan hjärnan skulle lägga ner verksamheten o slå igen hela kroppssystemet. Jag blev inte trött alls. O det trots att jag vaknade vid femsnåret, o halvsju, o strax före åtta o....... Dammit. Varför får man inte sova?? Måste ha med ljuset att göra. Både att jag inte kunde sova ut o att jag inte var trött. Hade sällskap av fullmånen och solen klev upp över horisonten innan jag la mig i morse. Sen har solen hållt oss sällskap ända från Narvik, över fjäll o myrar till.. Bergfors. Nä. Eller jo. Där dök snöflingorna upp. Var väl en evinnerligt ihållig vinter i år! Kan inte nån ge den där Bore semester snart?? T3 har också fått snö såg jag. Han visade nån bild på Facebook med snöklädda spår vid en röd signal. Var den bilden var tagen vet jag inte, men inte häruppe i alla fall. Hade sällskap med en trevlig kollega hem. Han har ungefär samma sjuka humor som jag, så det är väl därför jag gillar honom. Lite underfundig och introvert. 


Nu snurrar mina tankar kring kaffe. Ska man eller ska man inte sätta på en panna? Äh, tar lite foton i stället. Lite grejer att dokumentera. O ett mönster jag måste leta fram. Eller fler. En tjej säljer o jag måste checka vilka jag har o inte har! Tror hon har mest kopior iofs, men det var några original. En tysk mönstertidning. Andrea. Tror jag har just den hon visade upp men ska dubbelkolla. O sen hade hon ryska mönster. Kanske jag har dem, kanske jag inte har dem. Om inte, hoppas jag få låna dem o scanna av dem. Inte så lätta att få tag i! Nånä. Får bli en mugg vatten i stället. Eller en kopp te. Eller båda delarna. Hej Hopp. 

Av Kvasthilda - 11 maj 2017 09:00


Tema nr 50 Det var gott!

131/365


Mmmmmm-m-orotskaka. Gott-gott-i-gott-gott! 

O en morot av marsipan. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards