Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 maj 2017

Av Kvasthilda - 12 maj 2017 11:24

Herre gud så galet det kan bli.... Loggade in på bloggplatsen o skrev ett långt inlägg. Letade kategorier att posta det i o hittade ingenting passande. Men vänta nu....? Det är ju fel blogg. Hoppsan. Kopierade hela skiten så nu kommer det. I rätt blogg. 

Har fått mail från AL om att byta mobil. Hörde att vi ska få iPhone i stället för de Microsoft-lurar vi har idag. TaxiMyxi. Nåt man är bekant med i alla fall. Fast det kommer säkert att ge samma huvudbry som tidigare. Kompisen jag åkte med igår hade fått sin o han hade fått välja skal. Ett rejält o stadigt skal. Tål nog *nästan* att hamna under hjulet på ett lok. Not. Men i alla fall ta en stöt från makadamen, skulle den olyckligt nog falla dit. Snygg-Insen tappade ju en av mina gamla mobiler i makadamet o den fick en repa i glaset. Tror den höll, men en rejäl repa blev det. Var nån gammal Nokia musiklur. Blå. Har den faktiskt kvar intill mig. Letade efter en kabel så jag skulle kunna göra backup på jobbmobben o såg den bland resten av USB-kablar o kortläsare o USBminnen o linsskydd o en miljon andra kablar o hörlurar o laddare o USB-hubbar o kamerafilter o gamla mobiler. 

Skulle egentligen ha bytt den igår men "läste mailet så sent" att jag inte hann. Slängde iväg ett svar att jag inte skulle hinna dit - nåja, det var i måndags eller tisdags, men de ville ha det i fredags. O då hade jag ledigvecka o jobbluren ligger död nånstans o väntar o då läses inga mail. Får väl vänta till nån gång innan jag får byta den, men I don't care. Använder knappt den där telefonen i alla fall. Ringer Togleder o CTC. Det är ungefär allt. O läser givetvis de mail som planeringen skickar ut. Men bara nära i tid till arbetstider - eller om jag måste kolla hur jag jobbar en dag. Har inte hunnit göra backup tidigare. Jo tiiiidigare tidigare, men inte på senare tid. Hade säkert hunnit dit o bytt mobilen, men jag hade tandläkartider o annat att passa igår så jag hoppade det. Nu har jag hunnit göra backup också. 


O huvudet spränger idag. Vaknade med blixtrande värk igen. Dags för min tredagars? Tiden går så jag har ingen koll på när i månaden jag befinner mig. Kunde man få slippa det också när man slipper allt annat som har med kvinnosystemet o fortplantningen att göra. *bleerrrkk*

Av Kvasthilda - 12 maj 2017 09:00


Tema nr 39 Båge

132/365


Båg-e-h... bogvisir. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards