Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 maj 2017

Av Kvasthilda - 14 maj 2017 18:52

*puh* Har varit barnpiga åt vilddjuret idag. Han har dock varit jättesnäll. Full rulle hela dagen. Han visste att mormor hittade Zuma och Chase i Narvik häromdagen så det var det allra första han sa när jag hämtade honom efter jobbet. Du har söpt PawPatrol till mig. Det vet jag. Chase o Zuma. Hade ju tänkt att de kanske skulle bli inflyttningspresenter men han fick ta dem nu. Vi lekte med hans valpar och fordon en bra stund. Sen har vi monterat billiga kinamöbler till Barbie som har gått sönder nånstans efter vägen från det de packades i Kina, tills de ompackades av henne jag köpte dem av, tills de öppnades o hamnade i en tillfällig låda som Luna tippat omkull, tills idag när vi försökte montera dem. Fick ihop skiten, men billigt är det. Mycket billigt. Det som var trasigt var tack o lov på baksidan av soffa och fåtölj och hålls ihop av andra delar, men som sagt, trasigt är det. Trist är det. Men mindre trist att få några timmar med en unge med aldrig sinande idéer och mun. Han tystnade sista minuterna innan hans far hämtade honom, för han ville se film, o det blev Byggare Bob med ett glas mjölk. Och ett till. Och ett glas chokladmjölk på det. O idag fick jag honom att äta också. Yayyy! Vi har ätit pasta med köttbullar, broccoli o gröna ärter. Nu försöker hjärnan varva ner efter allt surr o skrik och bus. O han vet inte vad indianer är... Va???? Nåja, idag är det mycket annat som pockar på uppmärksamheten i ett barns liv och indianer o cowboys är väl ute. Finns knappt några i Toy Story. Woody och Jessie är förvisso cowboys men inga indianer. Där är det små soldater som irrar omkring. 

Förutom det håller jag på att bli vansinnig på allt katthår. Idag värre än nånsin. Måste vara solen och värmen som gör att det blir extra drygt med dessa hår som far omkring. Katten släpper hår som aldrig förr. *blä* 

Av Kvasthilda - 14 maj 2017 09:00


Tema nr 254 Reflekterande

134/365


Skuggan av planet är omringad av en regnbågshalo.


iPhonefoton 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards