Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 maj 2017

Melodikrysset v 20, 2017

Av Kvasthilda - 20 maj 2017 11:09

Lite tungt idag, efter en härlig kväll med kollegorna och krysset var kanske inte det allra lättaste, men nu är allt ifyllt. Så här fick jag ihop det idag. 


Vi börjar med en IDOL-vinnare, Kevin Borg. Låten han sjöng idag, tävlade han med 2013 i Maltas uttagningar till ESC, Needing You. Han slutade dock på en andra plats med den. 

Forever needing you now
You are the reason somehow
Our love together is bound
We’re unbreakable, never fall


Sen åker vi till Købehavn för att siden dø. Nej, Se Sundbyberg och sedan dö. Det är svenska titeln. Fleming Krøll sjöng den danska texten. 


Lars Roos tog sig an Thorstein Bergmans låt om Samarkand

När jag vaknade så lyste solen på mej,
genom fönstret som stod öppet kom en vind.
Alla sommarns ljus och dofter kunde nå mej
och i kudden såg jag avtryck av din kind.
Och jag visste det i samma stund jag vaknat
att det hänt det som vi talat om ibland.
Och jag hoppas att du får allt det du saknat
om du nånsin kommer fram till Samarkand.


Sen tog vi oss till årets Mello och första delfinalen där Sarga Varga och Juha Mulari tävlade med Du får inte ändra på mig. Vi tar vargen ur Saras efternamn. 


Duke Ellington gjorde nästa låt en gång, idag i händerna på Robert Wells, Caravan. Ja det är en formation i långsam rörelse. Vi letade ett annat djur, eller en hel karavan av dem, kameler


Piotr Beczala och Anna Netrebko sjöng ur Glada änkan, just ÄnkevalsenDie Lippen schweigen heter den i det tyska originalet. 


Hans Ek ledde Gävle symfoniorkester genom en Evert Taube-melodi, Min älskling du är som en ros


Östen Warnerbring sedan, tog Lill-Babs med sig ut på Dansbanan som en gång skrevs av Birger Sjöberg. 

Drilla på flöjten och basa på bastuban.
Tiljor knaka och stängsel skaka.
Dej närmare maka! Jag vill ej försaka
den sprittande tavlan vid bastubans toner.....


Tibros pingstkyrkas blåsorkester spelade Ovan där

Ovan där randas morgonen,
och därhemma samlas helgonen.
Vi skall då förtälja om vår resa här.
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där.


Från det, in i teveserien om de två familjerna Main och Hazard under tiden för amerikanska inbördeskriget. Nord och syd. London Royal Philharmonic Orchestra spelade. 


DJ Khaled tillsamans med Justin Bieber och en flock rappare på det. I'm The One

Yeah, you're lookin' at the truth
The money never lie, no
I'm the one, yeah, I'm the one
Early mornin' in the Dawn
Know you wanna ride now (let's ride, let's ride!)
I'm the one, yeah, I'm the one, yeah
And you sick of all those other imitators
Don't let the only real one intimidate ya
See you watchin', don't run outta time now
I'm the one, yeah


Bela Sanders orkester avslutade dagens krysseriövningar med dagens visdomsord. Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla



 
 
Ingen bild

melodikrysslösare

24 maj 2017 16:49

Varför lägger du ut lösningen? Det förstör ju det roliga med att klura ut det själv!

Kvasthilda

25 maj 2017 12:26

Jag löser hela mitt kryss på egen hand.
Du behöver ju inte läsa det?

Som parentes kan jag säga att det finns större bloggar än mitt lilla krypin som delar hela lösningen snabbare än vad jag gör :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards