Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Kvasthilda - 22 maj 2017 11:54

Åsså blev det månda' igen. Var tog helgen vägen? swooosh sa det så var den över. O det är grått ute. Ungefär lika grått som jag känner mig idag. Låg. 

Funderar på hösten och en Barbieträff som går av stapeln i Dalarna. Hade varit kul att vara med där. Har ju faktiskt ledig helg för omväxlings skull! Hade varit ännu bättre om det varit samma ledigvecka som jag nyss hade, men flera dagar ledigt efteråt. Vi har en sån per schemasväng så den ligger långt mellan gångerna. Vääääldi' långt. Vad är rostret? 30 veckor? 42. Nä. Det blir inte förrän nån gång nästa år då. 

O apropå siffror. Måste hitta två fototeman till innan månaden är slut. Saknar två i 365an. Ska dyka in i arkiven igen o se vad där finns. Har massor kvar från Helsingborg- o Helsingørsresan även om det egentligen inte blev så mycket foton. Hur kan man åka bort en vecka utan att ta med sig batteriladdaren??? Speciellt då batteriet inte är fulladdat innan???? Idiot. 

Fryser. Sitter o huttrar. Fönstret står öppet i sovrummet o det drar därifrån. Inatt har jag sovit oroligt som fan. Ont i bröstkorgen, men inte det vanliga hjärthamret jag får vissa nätter. Nä, i sidan den här gången. O det hjälper ju inte att man vänder sig om o får en katt över bröstkorgen... Antagligen bara det att jag legat illa o det inte ville släppa. Somnade om ordentligt så småningom o vaknade utan att ha ont. Måste ha katten utanför dörren inatt. Kan inte sova med henne i rummet - o utanför rummet - o tillbaks i rummet. Nu sover hon som en stock. O Pigan har varit upp till den andra hönan o matat henne. Lillgumman. Hennes adoptivmamma kommer hem idag i alla fall. Nattjobb. Som jag då. 2330. 

Av Kvasthilda - 22 maj 2017 09:00


Tema nr 177 Kanonbild

142/365


Allt är relativt. Tänkte närmast på kanonerna ovanpå Han Solos Millennium Falcon.

Vi gjorde ett besök på Leksaksmuseum i Helsingborg och tittade på allt som Maria och Allan samlat under åren. De har tamejsjutton varenda StarWars-lekset som nånsin tillverkats. Och en hiskelig massa Playmobil. Alla James Bond-figurer från Sideshow, utom Daniel Craig, men han står i fullstort pappersformat utanför skåpet där hans föregångare ståtar med en varsin 12-inch-kopia. Mycket att titta på! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards