Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 maj 2017

Av Kvasthilda - 27 maj 2017 10:11

Sitter här mer i trots än vanligt och löser mitt Melodikryss. Det är bara jag o katten, o en kopp kaffe. Varken kaffet eller katten hjälper mig att nå mina lösningar. Nåja, kaffet lite grann då. 


Vi börjar dagens krysseriövningar med att springa på en söt hund. Jag mötte, Lassie. Inte med de gotländska enebuskarna idag utan med Lotta Engberg. Musiken kan väl ingen missa att Benny Andersson står bakom. 


Men, det låter som Brødrerne Olsen :) Fast låten är Norges vinnarbidrag från ESC i 1986, Bobbysocks La de swinge. Han nämnde inget i första omgången, herr Eldeman. O inte i snabben heller :) 


Vi drar till det Glömda Landet o lyssnar på Smurfarna när de sjunger sin version av Nordmans Vandraren

Smurfaren har ingenstans att gå
När han kommit fram till slutet
Månen färgar alla skuggor blå
Han är ensam kvar där ute
Långt där borta från en enslig gård
Lyser värmen ut i natten
Väcker hungern i hans frusna kropp
Som har levt på luft och vatten


Lennart Palm på det. Här kommer Ville o Valle o Viktooorrr! O vare sig du vill-e eller inte stoppar vi en av dem, den förste i krysset. 


Så mycket bättre. I vissa fall blir det det. Lisa Ekdahl hörde inte till mina favoritsångare - innan hon deltog i programserien. Hon vann mitt hjärta. Sköna människa. Hon står bakom låten som Danny sjöng idag, Öppna upp ditt fönster

Öppna upp ditt fönster,
slå upp din dörr, släpp in ljuset låt allting bli som förr.

Låt mig få veta, det finns en väg tillbaks?
Låt mig få veta, jag är den enda du vill ha.


Danny då.... Fast det borde kanske vara Glenn. Äh. Vi hör Donnez? Det får Eldeman berätta efter nyheterna. Jopps, Donnez. En sorgsen sång sjunger de, fast tempot går lite för mycket upp för det :) Elton John gjorde originalet, Sad song


Dagens finska skiva. Kurre? Kan man heta det? Kerran Sut Löydän heter melodin.... Den är väl annars mest känd under The Smokies namn, Needles and Pins. Ja, man kanske känner sig som på nålar ibland. 


Vi simmar ut i Disneyhaven för att Hitta Nemo


Om vi tar oss över haven kanske vi hamnar i en av musikalernas hemländer - o det borde vara det som står för originaluppsättningen av Book of Mormon som vi hörde just Book of Mormon ur. 

You're gonna die someday
But if you read this book you'll see
That there's another way
Spend eternity with friends and family
We can fully guarantee you that
This book will change your life
This book will change your life
This book will change your life
This book will change your life
The Book of Mormon (Mormon)
Hello!

Just raden med titeln hördes inte idag. 


På en liten smutsig bakgård, i de saligas kvarter... Ulf Peder Olrog tolkades av SvenBertil Taube. 


Mer tecknat. Bamse


Come away with me and we'll kiss
On a mountaintop
Come away with me
And I'll never stop loving you

Fina Norah Jones. 


O bara för att jag är tvärsöver idag kommer lösningen direkt o lullullet senare



Av Kvasthilda - 27 maj 2017 09:00


Eget tema nr 8 I väntan på...

147/365


...barn! De håller i fiskedammen på deras nyöppnade butik. Inga barn i sikte.

Maja häckar bakom plastskynket o väntar på fiskespöt med klädnypan. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards