Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 maj 2017

Av Kvasthilda - 30 maj 2017 11:28

Just ja. Måste köpa biljetter senast i morgon om man ska få dem billigare. Kirunafestivalen. Köp förköp... arrgggghhhhhhhhhhhhhhhhhh. 



Av Kvasthilda - 30 maj 2017 10:01

.....kattfan, som kusinen sa. Lämna det där monstret ensam i fyra sekunder o det blir massaker.


Sonen kom hem igår med en blombukett, ett par chokladkakor och ett fint kort med ett vackert bokmärke i. Han var inte hemma i söndags så Mors dags-firandet skedde igår. E-pigan kom med en smörgåstårta vid lunchtid - o barnbarnet hade svårt att greppa konceptet, "är det där en tårta?". Storasyster hade varit in i söndags med en Morotskaka och ett kort med orden "tog de enda tulpanerna jag hittade", de var på kortet. Hon vet att jag älskar tulpaner ♥ 

Sonens blombukett sattes i en lämplig vas (inte helt lätt med långstjälkade butiksblomster) o efter att Kackostampen for hem satte jag mig att titta till Facebook. Tog en tur till köket innan sängdags o svor ve o förbannelse. Kattfan hade nypt av blommorna. Att man aldrig lär sig att inte lämna färska blommor utan uppsikt. #!%#%#! Tog vasen med mig in i sovrummet o drog igen dörren framför morrhåren på katta. Får se om hon lever idag. Satan vad arg jag blir.


För fan Bloggplatsen. FIXA. 


Av Kvasthilda - 30 maj 2017 09:00


Tema nr 355 Vårkänsla

150/365


Fotograferat för drygt en månad sedan - nåt som ger mig vårkänslor - eller hopp därom. Snösparvarnas ankomst till våra trakter! När jag skriver det här  (den 22 maj) har snön inte smält helt och träden har knappt ens funderat på att börja knoppa. Man kan ana att skott kanske kommer, men än är det långt till vår o sommar. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards