Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 juni 2017

Av Kvasthilda - 2 juni 2017 13:42

Andra juni och vi har fortfarande iskalla vintervindar. Vet inte var sommaren tog vägen. Nordan har jagat bort den från oss. 

Har fått sova i egen säng hela natten. Än är inte mitt skift över men jag hoppas att de ringer nån annan om de behöver hjälp med nåt. Jag har ju ledig helg. Snart. 

Börjar vara dags att titta över 365orna igen. Har ett tema klart för morgondagen, sen är månaden tom. Har visst några bilder jag jobbat med tidigare i år, men tror de ligger på Lapptoppen. 

Får se om jag ids ta mig ner på stan. Måste fixa en utskrift först - ifall det där Schenkerpaketet kommer idag. En säljare som skickat fel grejer. Blandat ihop adresslappar. Inte första gången. Jag har inte sett mitt ännu men en annan köpare fick tydligen mina dockor o jag kan tänka mig att hen blev paff när det inte var en väska i lådan. Lite bökigt är det när jag inte har en skrivare hemma. Men det ordnar sig. 

Av Kvasthilda - 2 juni 2017 09:00


Tema nr 269 Sammanhållning

153/365


Ankarjärn. Det som håller ihop en gammal tegelbyggnad. De förankrar balkarna i ytterväggen. Ofta är ankarsluten, som i sin tur försluter själva järnen, väldigt vackra, smidda i någon fantasifull form och gjutjärnet har rostat o gett dem fin patina. Ibland är det bara enkla sprintar som stuckits ner i ankarjärnens ögla. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards