Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 juni 2017

Av Kvasthilda - 13 juni 2017 22:11

Sommar, sommar o sol. En härlig dag idag - fast blåsig! O det har varit pålandsvind. Rakt på stugan. 

Kråk kom hita idag o hon har varit ute med sin far o plockat murklor. La upp en bild på nylleboken på en jätte de hittade o himlars vilket liv det blev. Jag är supernojig när det kommer till murklor o vågar knappt lita på att gubben förvällt dem enligt gamla seders alla regler o bruk o kokar dem helst en gång till, men vi har ofta ätit dem som de varit efter hans kok - o ingen av oss har fått ont i magen, eller fått huvudvärk, eller några andra symptom på svampförgiftning. Vi äter det inte varje dag. Blir det fem gånger per år, är det bra... "Giftet ackumuleras i kroppen". Ja, som precis allting annat vi medvetet, omedvetet eller oundvikligt får i oss. Malmdamm. Rökning dödar. Det står det på paketen. Slutar folk röka för det? Alkohol dödar en massa människor varje år. O inte fan slutar folk supa för det. Cancer finns i allt. Vi har det latent i kroppen. Många jag känner och folk o vänners bekantskapskrets har dött i cancer, en del yngre än jag. Så länge jag mår bra kommer jag att äta de där jävla stenmurklorna. O kanske nån gång när jag mår mindre bra. Sådeså. Det enda vi med säkerhet vet, är att en dag slutar hjärtat slå och du slutar andas. Vi dör. 

Men inte idag. O helst inte i morgon. Ska åka till Carina en sväng. Om jag bara somnar ikväll.... Kom ju inte i säng förrän efter tre inatt. Kunde bara inte gå o lägga mig när solen gjorde sitt återtåg över trätopparna. O har knappt kommit i säng före det tidigarfe i veckan heller.... 

O MYGGJÄVLAR. Ni kan fan gå o dö - helst i munnen på en svala eller nåt. Nåja. Inga fästingar i alla fall. Peppar Peppar. Man får va' gla' för det lilla! 

Av Kvasthilda - 13 juni 2017 09:00


Tema nr 162 Inspelning

164/365


Underbara fågel! Den satt där i buskagen och sjöng sin lov för mig o hela världen. Filmade med mobilen också - o det blåste rätt friskt så man hör mest vinden, men man hör också tydligt den lilla blåhakens vackra sommarsång. 


Hoppas du kan se filmen, nån Flash som gör att den inte fungerar hos mig. 





   

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards