Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Kvasthilda - 17 juni 2017 11:14

Lördagförmiddag i stugan. Delar av familjen är här. Delar som normalt inte brukar vara här o det är så härligt! Barnbarnet har fiskat mört med morfar och skrattat högt och glatt när det nappat innan de knappt fått ner kroken i vattnet. O jag har i sedvanlig ordning försökt lösa krysset i realtid. Inte helt enkelt när radiovågorna skvalpar förbi vår radio. Så här ser min lösning ut idag.


Jag hade ju önskat att det de sjunger vore sant. Pigan kommer snart hit får se om hon Kommer med solsken till mig. Östen me' resten.  


Sen går vi på schlager. Innan jag hittade textraden jag sökte såg jag unge herr Bert framför mig. Anders o Sörens bokfigur som blev film - där han sjöng just:

Är det här när man är kär när man är liten
hur blir det då när man blir kär när man blir stor
jag har ju hört att varje flört är nött och sliten
och att med tiden bleks den rödaste amor

Från början sjöngs den på en revyscen av Karin Svensson. Idag spelade Cool Candys. 


En omöjlig duett. Nathalie Cole sjöng med sin far Nat King Cole. Då var han död, idag är båda det, men med hjälp av producenter och teknik av olika slag kan man få till en snygg duett ändå, fast man bara har tillgång till en röst. De sjöng Walking my baby back home. Den sjöngs av Monica Z på svenska o hette då Sakta vi går genom stan


Jönssonligans signatur på det. 


De var inte helt Oslagbara i sina kupper, även om de klarade av några utan att åka dit. Niklas Strömstedt sjöng en av sina låtar. 


Carly Simon sjöng från en Bondfilm, Nobody Does it Better, som är titelspåret till The Spy Who Loved Me. Älskade spion


Göteborg Wind Orchestra spelade Taube för oss, Nudistpolskan. Då får man förmoda att man dansar naken

Inte dansar jag vals,
nej, det passar ej alls
i nudistens attityd,
för i valsen är man pryd
men se polkan går i nord som i syd
uti i dur, går i ur, går i skur, är kultur,
har en frisk och frejdig fart,
o, vad det är underbart
att få naken dansa polka.


Efter det går vi på Cabaret tillsammans med Jan Malmsjö. Han kvinnliga motspelare var väl Monica Nielsen och hennes karaktär heter Sally Bowles.


Moa Lignell på det, med sin Where I Stand

So feel me now
Take my hand
This is how and where I stand
They will know
Far from here
Somewhere someone's gone out there


Elvis i Lennart Palms tappning. Elvis spelade mycket i just Las Vegas. Hans överdådiga kostymer passade väl in i Sin City. Viva Las Vegas var illustration för detta. 


Mindre synder föregick i Notting Hill, där Julia Roberts karaktär Anna gömde sig för journalister bakom den blå dörren hos Hugh Grants figur William Thacker. En av låtarna ur filmen var Ronan Keatings When You Say Nothing at All


Vilken härlig dag. Nja, om Östen me' restens låt vi började dagens kryssande med, slår in kan det bli det. Jill Johnson sjunger den i en reklamfilm.

Steg upp på morgonen
Innan min dag var riktigt vaken
Oh vilken härlig dag

 

Smög mig på knä till sjön
För att få se dig bada naken
Oh vilken härlig dag

 

Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala
Lalalala lalalalalalala


O med det går jag ut i lördagens gråväder. Ha en skön lördag! 



Av Kvasthilda - 17 juni 2017 09:00


Tema nr 113 Grillar

168/365


Lite fördaterat, i efterhand. Detta utspelar sig om nårga timmar från publiceringstiden :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards