Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Kvasthilda - 3 juli 2017 21:19

"Man ska aldrig ha semester vecka 27" brukar Maken säga. "Det regnar alltid". O ja, det gör det. Riktigt pissväder. Måndag idag o det har regnat hela dagen. Måndag vecka 27. Innebär det också att det är Pite Summer Games i veckan? Pissveckan? Nä, de har visst haft dem i helgen som just slutade. Se där. Men det är nästan så att jag hör vidrige OJJ i bakhuvudet. Det regnar o regnar. Nej fy. Bort. Försvinn! Häck Väck! *rysningar* Det mesta regnar bort. Tack. Mycket bättre. 

OK, detta om detta. Gjorde en topptur igår - sådär lagom till pigans ledigvcka - o fick en guidad tur runt verken. Mindre skojigt. Skitigt o jävligt. Vi vandrade igenom verken o kikade på vad de pysslar med innan vi drog upp på toppen för att spana på utsikten och gropen. Jeeesazz. Den är gigantisk. Man får inte riktigt grepp om den i markhöjd. 

Från söder kom det tjocka feta svarta moln o den blixtrade i fjärran. Kråk frågade polarna om de fått nån blixtvarning. Icket så. Vi for ner o jag åkte hem o de fick en massa jobb. Åskan är inte alltid snäll mot elektriciteten o stökar med mycket. Jag hann hem o bytte om o hörde första splatten mot fönsterblecken. Sen dess har det regnat. Vecka 27. 

Av Kvasthilda - 3 juli 2017 09:00


Tema nr 198 Lager på lager

184/365


En Bob o en Bob o en Bob o en Bob o en Bob o en... Många varv är det. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 juli 2017 00:03

Ja, klockan passerade just midnatt o Vaken drog igång. Bon appetit baby. Har funderat lite över mina 365or. Fastnade säkert ett o annat passande tema i kameralinsen i helgen som just passerat men det gäller ju bara att hitta dem. Använde just nr 15 av egna teman. Man kan ju byta ut 52 av temalistans nummer om man inte hittar nåt passande o jag är alltså på nr 15. Inte ens en tredjedel o halva året har passerat. Risken finns att resten rasar in under nästa årshalva. Svåra teman. Får se hur det går :) Än är jag med! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards