Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 juli 2017

Av Kvasthilda - 23 juli 2017 17:00

Jag hade färre träffar på bloggen igår än förra lördagen. Var det så mycket svårare då - eller var det nån av drakarna som inte bloggade? Blir alltid lika förvånad när besökarstapeln drar iväg. Nåja. Väl bekomme :) 


Har knappt träffat Maken när han varit hemma. Han har knappt varit hemma hemma, utan mest ute o fiskat o eldat o druckit whisky o mått gott. Jag har jobbat. O jobbat. O jobbat. O så även i morse. Klev upp o drog på mig uniformen. Packade matsäck för dagen, mest frukost faktiskt. Såg till att mobilerna var laddade o skulle dra på mig varseljackan när jag kollade jobbmobben. Var ju o hämtade ut en ny häromdagen. Inget i displayen. Nä just ja. Ny telefon. Öppnade o tyckte att mailen eventuellt hade fått tillökning. Men jaha. Inställt. Det var bara att stoppa tillbaks frullen i kylen o krypa ur uniformen igen o ner i sängen, i sällskap med mobilen. Turen övergår per automatik i tillgänglighetstid. Dvs en typ av jour. Tog en stund att somna. Men gjorde så o vaknade ett par gånger men klev inte upp innan Maken gjort det. 


Idag blev det så träffar av annat slag. For o skickade ett paket till en kompis o drog en Pokérepa runt centrum. Men titta där. En LEGENDAR!!! Kråk hade redan träffat på ett par stycken i Älvsbyn men jag har ju inte sett nån. Mystics pippi var det, Articuno. Kråk sa att de även fångat legendar nr 2 i ÄY, Lubio? Glömmer alltid bort vad de heter för man aldrig ser dem. Lugia är det. Drog iväg ett par bilder o hittade en lokal messengergrupp. Träffade en röd kompis, som jag fått för mig är blå, av nån anledning. Vi samlades kring Maxus. En kille till slöt upp o vi sa åt honom att vänta lite. Han hade inte spelat så mycket så han visste inte riktigt hur han skulle göra. Han hade varit förbi tidigare o provat - på egen hand. Mot en nivår fem Legendar... Går inte att slåss ensam mot en nivå fyra, än mindre en femma. Han hade ju avverkat sit pass o undrade hur han skulle göra. Vi visade honom att gymmet också är ett stop o att du får ett nytt raidpass om du inte fått nåt redan samma dag. Det dök upp en kille med ungar o han hade varit med under förmiddagen o dragit ner en, men endast yngste sonen fick den. SKOJ! Anslöt några till o jag insåg efteråt att en av dem var en fd kollega... Så kan det gå. Gula, blå o röda om vartannat i en sammelsurig kakofoni. Vi tog ner den där blå pippin, men endast två av oss fick den. Pojkspolingen som redan hade en och hans far :) Storebror blev utan så pappsen lär nog ut fler gånger för att hans andre son också ska få en. Jag fick åtta vita bollar att kasta på den o missade hälften. HUFF! Man GÖR inte så med legendarer. Man ser fan till att träffa alla. Mobilen var lite kladdig efter att jag pratat med dotra en stund tidigare. O nu vet jag också vilka våra blå antagonister är. Altid kul att få ett ansikte på nån, även om man inte träffat dem ännu. Ser ut som att det blir fler raider under kvällen. Tja. Gubben har ju dragit till Långa o tog katten med sig. Jag har inget annat för mig. Kanske drar en repa sen, om nåt kul dyker upp :) 

Av Kvasthilda - 23 juli 2017 09:00


Tema nr 300 Spröt

204/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards