Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 juli 2017

Av Kvasthilda - 26 juli 2017 23:48

Nu. Nu är jag ledig. Sitter äntligen i stugan och försöker slappna av. Dotra sitter mitt emot o färgar bilder i en *målarbok för vuxna*, ser ut som ett kaffebord, med koppar, tårta och cup cakes. Vi har haft fullt upp i två dagar. 

Gårdagen gick ju i tvärviggs tecken. Surpuppa. Anti. Nej, jag vill inte. Dra åt djupaste värmlandsskogarna. Eller småländska för den delen. BORT. Fan.  

Gick för att hämta min resväska o insåg att Maken haft ett städrejs o en av mina lådor är häckväck. Borta. Finns inte. Den lådan har stått på sin plats i typ fyra år och innehåller en Barbie Camper från sjuttiotalet i kartong o jag har aldrig öppnat paketet, o än mindre lådan med campern. Tänkte ta med den nu, på semestern o ta lite bilder o lite allmäna semesterfoton, med dockor. Men kyss mig. Kartongen är BORTA. O surjävlagubben skyller ifrån sig. Men va fan. Du är den ENDA som rotar i det där med kartonger o lådor o slänger allt möjligt. GE FAN I MINA KARTONGER! Ville inte alls åka till stugan. Kände inte alls för att göra nåt. 

For o gjorde en raid med mina PoGO-anatagonister i stället. O ett par teampolare. Tredje raiden på en Articuno. Tredje gången vi drog ner honom/henne. O tredje gången jag missade o fick INGEN. *bah* 

Vi bestämde oss i alla fall för att åka till stugan så efter att har försökt ta ner Articuno åkte jag hem o packade. Hittade dock inte nyckeln till morfar. Var fan är den då??? Har alltid legat i min lilla handväska. Nästan. Satana. Tankade bilen o hämtade upp Dotra o Kackostampen sen drog vi. Jag har inte städat ur kattlådan. Det glömde jag helt bort. Den ska i alla fall tömmas då det får Sonen eller Kråk göra senare. Vi kom till stugan vid ettsnåret..... Lagom trötta. 


O ungen har sovit skitdåligt inatt. Snorig o hostig. O lagt sig i samma säng som sin mor. 


Idag har vi varit på språng hela dan igen. Lule. Med ett mellanstopp på RK i Pite. Trodde det skulle kosta 700, slutade på hälften. Ungefär. Alltid kul. Vidare till Storheden för att leta flytväst till en femton kilos unge. Fanns inga i Kiruna. Hittade en på CO. Perfekt! O ett fiskespö med Bilar på. Hahahahahaaa! Ungen kan ju leka i alla fall, med morfar. Lite käk på MAX. 

När vi var less på Storheden åkte vi åt "fel håll" för att Lillkläppen inte skulle se Toys'r Us-skyltarna igen. Dock kom det, "Vill åka på leksaksaffären" men då var vi ute på E4an igen, på god väg mot Carina. Hon klippte mig. vi spanade in hennes dockor. Plockade reda på lite grejs hon hittat på diverse loppisar. Hon loppar o jag handlar av henne :) 


VADDÅ chip i handen???? O ny pressekreterare i Vita Huset?? Var tog Sean Spicer vägen? Herre gud vad det händer grejer. Vaken tog över innan jag hann skriva klart. Hahahahaha. Vi är trekvart in på nästa dygn. Bara ett kvar att få tag i den där rackarns Articuno..... Daaaammit. Nä, han är kvar till den 31a ja. Men eventet med dubbelt XP, godis o vad det då är, PikAsh-hatt, Pikachu o Ash's keps tar slut om ett dygn. (o kläckte just en Pikababy). 


Katta är ute. Gubben lämnar luckan öppen för fri ut- o ingång för Luna. För sjutton. Stäng luckan för utgång på natten! När hon kommer in ska hon gå o lägga sig. Hon är ingen utekatt o ska inte vara ute på nätterna - hur mycket hon än sover på dagarna. 

Änglarna mot Despacito. Vem vinner? Lov'em both. Sommarplågan 2017. 

Av Kvasthilda - 26 juli 2017 09:00


Tema nr 282 Skuggfigurer

207/365


Undrar vad de ser? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards