Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

visa vid vindens ... vågor

Av Kvasthilda - 22 augusti 2017 15:16

Sitter vid bordet i stugan o lyssnar på vinden som blåser ikapp med Lotta i radion. Maken har precis åkt mot Dotra för att lasta arken o sen vända hela lasset mot Kiruna en sväng. Vi går liksom om varann hela sommaren. 


Fick åka i en gammal sovvagn inatt. En härlig vagn med träpaneler, stoora fina utrymmen för bagage, band att sätta fast exempelvis skidor i hytten. Helt underbart! Hade fått med mig allt bagage jag hade velat om jag hade valt att ta det med mig. Normalt sett är det så jävelusiskt trångt i sovhytterna men det här var rena himmelriket. Två personer i hytten och gott om utrymme. Kunde ta av mig ryggsäcken utan att slå i nåt! Den åker jag när som helst. NÄR som helst. 


Har tagit mig flera timmar att slutföra det här inlägget eftersom jag skulle leta fram bilderna ovan och under tiden har jag hunnit kopiera foton till mina externa. Dotra ringde o vi har pratat nästan en timme. Katten har kommit in med dagens tredje näbbmus. Jadu. Mycket pågår i det som kallas livet, men nu är det klart. Blev något rumphugget eftersom jag kom av mig mitt i, men det är ju inte heller hela världen. 


O där kom min Jynx tillbaks efter att ha stått i gym i Jörn sen i morse :D Fick just en notis från PoGO. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards