Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2017

Av Kvasthilda - 23 augusti 2017 19:25

Usch, vad det blåser kallt. Vill så gärna gå ut o sätta mig vid uteplatsen o tända en brasa en stund men det tarvar liksom skoteroverall. Blåsr lite för kallt för att det ska vara mysigt på nåt sätt.  

Luna springer o gnäller vid dörren igen. Har låst hennes lucka. Om jag går ut o eldar får hon vra ute en stund, men den stunden kan mycket väl bli många timmar. Luckan går ju att låsa för utgång så om hon är ute kan man släppa in henne, men hon kommer inte ut igen. Luckan har fyra låslägen. Helt öppen, öppen ut/stängd in, stängd ut/öppen in, eller helt stängd. Två reglage som låser luckan på var sida. 

Hmmm. Där gick tjugo minuter, bara sådär. Vinden ser ut att ha mojnat. Solen hänger på talltopparna. Kanske jag går ut ändå? Har diskat, så jag har inga chores kvar som *måste* göras. Har plockat nästan alla stenplattor från gården för att skona dem för framtida traktor- o lastbilsbesök. Uteplatsen ska ju flyttas på när däcket ska dit o vedpallarna ska lyftas o då hade nog resten av stenarna rykt under tyngden. Sist gick det en tre-fyra plattor när Sven kom med ett lass grus. O det vill jag inte ska hända igen. 

Jaja. Får se vad som händer. 

Av Kvasthilda - 23 augusti 2017 09:00


Tema nr 58 Dåligt gömställe

235/365


Den lilla näbbmusen försöker komma undan Lunas tassar.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 augusti 2017 07:46

En fin, men blåsig morgon. Katten har yrslat runt sen tidig morgon för att hon vill gå ut. Funderar om hon använder sandlådan nånting eller om hon gör alla sina behov utomhus. Nu har hon ätit lite frukost o sitter o boxar på kattluckan. Jag vill UT säger hon. Gå på kattlådan! Jag ska själv gå ut på dasset o göra undan lite morgonbehov så snart får hon gå ut ändå. Solen skiner. Ska gå ut o känna på temperaturen. 

Go'Morron Norrbotten! 

Av Kvasthilda - 22 augusti 2017 15:16

Sitter vid bordet i stugan o lyssnar på vinden som blåser ikapp med Lotta i radion. Maken har precis åkt mot Dotra för att lasta arken o sen vända hela lasset mot Kiruna en sväng. Vi går liksom om varann hela sommaren. 


Fick åka i en gammal sovvagn inatt. En härlig vagn med träpaneler, stoora fina utrymmen för bagage, band att sätta fast exempelvis skidor i hytten. Helt underbart! Hade fått med mig allt bagage jag hade velat om jag hade valt att ta det med mig. Normalt sett är det så jävelusiskt trångt i sovhytterna men det här var rena himmelriket. Två personer i hytten och gott om utrymme. Kunde ta av mig ryggsäcken utan att slå i nåt! Den åker jag när som helst. NÄR som helst. 


Har tagit mig flera timmar att slutföra det här inlägget eftersom jag skulle leta fram bilderna ovan och under tiden har jag hunnit kopiera foton till mina externa. Dotra ringde o vi har pratat nästan en timme. Katten har kommit in med dagens tredje näbbmus. Jadu. Mycket pågår i det som kallas livet, men nu är det klart. Blev något rumphugget eftersom jag kom av mig mitt i, men det är ju inte heller hela världen. 


O där kom min Jynx tillbaks efter att ha stått i gym i Jörn sen i morse :D Fick just en notis från PoGO. 

Av Kvasthilda - 22 augusti 2017 09:00


Tema nr 283 Skummar

234/365


Det blåser på sjön och de korta vågorna bildar skum när de når stranden.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 augusti 2017 14:32

Nä, inte än, men packar för fullt. Hade inte den där Lillkullen haft så evinnerligt bråttom hem hade vi kanske fått lite mer saker o pinaler skickat med honom. Nu ska man pussla o fundera o våndas i värmen i huset. Pigan tog inte med sig hårfärgen o bara en sån sak. En liten kartong man måste fundera om man kan ta med sig eller inte. Skulle kanske ha farit o köpt en större resväska men nä. Får ta med mig det mest nödvändiga o lämna resten tills jag åker ner nästa gång. Är ju inte så långt borta. Nästa resa alltså. 

Hann träffa storebror igår. Fina goa Golfbroder. Han tittade in efter dagens "tour" med grabbarna. ♥ 

Några timmar till innan avstamp. Tänkte skriva lite blogg innan jag packar ner Lapptoppen o plattan o kameror o allt annat man faktiskt ska ha med sig hem, förutom en fullproppad resväska. O då stuvade jag ändå inte den full när jag åkte hit från stugan med tanken att det tillkommer säkert lite nya kläder. Jao. Så är det. O en bok om ABBA. O lite träplattor till dotra som Kackostampen kan ha framför näsan när han ska äta. 

Nä. Lite kaffe på maten o göra klart. Sen får man väl sätta sig o rulla tummarna till SysterYster dyker upp. 

Hej då Falun, för den här gången. 

Av Kvasthilda - 21 augusti 2017 09:00


Tema nr 161 Inklämd

233/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 augusti 2017 18:35

Mätt i mgaen, andra dagen i rad. Idag bara på en fryst färdig matlåda, igår på en gigantisk portion grillat kött med torrfriterade rutchips. Göööö vad gott det var. Vi for ju till SysterYsters kompisar igår på en grill o vätskekväll. O det senare flödade i massor. Madre mia. Först nu man börjar känna sig som folk igen. Tur att det blir sällan. Vi höll på så länge inpå morrontimmarna, därav denna sega dag. 

Gubben ringde o beställde nån såg han skulle ha. Nån hopvikbar o firman finns i Falun. Får åka in i morgon o kika. 

Nu vankas det äppelpaj med vaniljsås o grädde. Mumma! 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards