Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2017

Av Kvasthilda - 20 augusti 2017 09:00


Eget tema nr 22 Länk

232/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 augusti 2017 13:55

Befinner mig på vift idag så det där med kryssblogg kommer när jag får tid över, i morgon kanske? Krysset löste jag i alla fall medan det gick.
Nu ska vi iväg o grilla o goa oss.

Regnet har dragit o solen skiner. Härligt.

Av Kvasthilda - 19 augusti 2017 13:30

Lördag ja. Nu har jag efterdaterat inlägget så det hamnar på rätt dag o tid. Krysset löstas i realtid men jag hade så mycket annat för mig igår/idag så det blev inget bloggande :) 


Vi börjar med lite filmnostalgi. The Time of My Life med Jennifer Warnes och Bill Medley gjorde min resa ut till SysterYster glad :) Givetvis hämtat ur Dirty Dancing


Sen hamnade man på en av många skolavslutningar med följande rader (fast utan text förstås, eftersom det var en del av den vi skulle ha): 

Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött

Psalm 199 heter den annars. 


En fin liten pärla. Och just Pärlor sjöng Git Gay om. 


En annan liten filmpärla är Jorden runt på 80 dagar och den resan företar sig, som titeln säger, runt jordklotet


Sara Varga hade Juha Mulari med sig när hon tävlade i Melodifestivalen med duetten Du får inte ändra på mig


Thore Skogman drog fram Plättlaggen och chansen är rätt stor att det osar när man gräddar plättar. 


Benjamin Ingrosso bjöd på lite Good Lovin'


Eldemandubbel igen då... Vi hörde Island in the Sun och Eldeman hänvisade till Harry Belafonte som ledtråd. Den andra melodin handlade om en roddtur och då kan man behöva minst en åra. Vem kan segla förutan vind? Vem kan ro utan åror? 


Lars Forssell igen (han var ju med som svar förra veckan). Han skrev också Ett sista glas som Miriam Bryant tolkade i Så Mycket Bättre


Lite opera på det. Ett stycke hämtat ur Aniara


Vi tror på turen o drar till Las Vegas tillsammans med Martin Stenmarck. 


O där burnas det bilar på stripen så röken ligger över nejderna. Smoke Rings ska ge oss det som blir kvar, aska


O med den askhögen lämnar vi veckans kryssande. 



Av Kvasthilda - 19 augusti 2017 09:00


Tema nr 22 Beströdd

231/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 augusti 2017 23:04

Dagen slutade med en mindre trevlig nyhet i trafikradion. En bil som krockat med en älg, strax utanför Falun. Nä, det var inte jag, även om jag rört mig längs den vägen tidigare idag. Satt o tänkte på det hela vägen hem i dimman ikväll. Har varit i Bjurs o hälsat på Carin (o Tom) o tog mig därifrån via yttre kanten av Falun till SysterYster för att lämna madrass till Astrids säng, då hon sover hos farmor o farfar inatt. Fast det blev utan madrassen i alla fall, då den behöver 72 timmar på sig att fyllas med luft..... O det var en jävelusisk dimma fläckvis på hemvägen. Gick inte alltför fort kan jag säga. Tog ner ett gym i stan o försökte på ett andra men de som hade första gymmet insåg vad som skedde o satt o matade sina mons från annan plats så jag iddes inte slutföra det. Vet inte ens om jag har den första kvar i gymmet heller. Hade vi varit två, hade vi plockat ner dem, men inte ensam. O matar man med hjortron som nån kallade de gyllene hallonen, ger man ju tillbaks fullt liv till sina monster i gymmet. 

Skojsiskoj hos Carin idag. Vi har surrat om allt o ingenting. O besökte hennes loppis också o köpte lite Oriflame-grejer. En fin liten ljusstake för teljus. O några fina tvålar. 

Snart ska jag krypa under täcket för att orka kliva upp i ottan. I morgon blir det visst loppis först, o sedan grillning. Mmm. Gott. Det innebär också att det blir lite si o så med kryssbloggandet i morgon. När ska jag hinna? 

Av Kvasthilda - 18 augusti 2017 09:00


Tema nr 52 Dignar

230/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 augusti 2017 20:41

Jaha. Vi skjutsade dotra till Arlanda och vände hemåt efter lite shopping i Sky City och lunch. De hann ropa på henne på terminalen då hon skramlade in genom inpasseringen med en knapp kvart till avgång. Däremot var hon hemma innan vi var detsamma. Går lite fortare att flyga till Kiruna än att köra bil mellan Arlanda o Falun. 

Jag å min sida, satte mig i bilen igen o drog till Borlänge i jakt på en örn. Dotra såg en på Erikshjälpen häromdagen o lovade Kackostampen att hon skulle försöka få tag i den. Den var såld. Eller i alla fall borta från hyllorna. Blir att jaga den på annat håll. Nån sån där burger-leksak, vilken firma den då kom ifrån. 

Tog en tripp till IKEA för att hjälpa SysterYster köpa en madrass till lilla Astrid. Hittade madrasser o lakan så nästa gång kan hon sova skönt hos farmor. 

Jaja, vad ska man hitta på i morgon nu då? Fara ut o raida på egen hand? Hade inte varit fel med en till Lugia o en till Articuno. Eller en Tyrannitar. Eller tre. Får se vad som händer. 

Nu blev det olidligt varmt igen. 

Mikron är utbytt i alla fall. När vi kom hem igår hade Sambon varit förbi med en sprajtans ny mikro åt gamlingarna o Golfbror tittade visst in. Ingen av oss på plats så han hann aldrig träffa Pigan eller Barnbarnet. En sån sommar. Men lillskiten har i alla fall fått krama om sin mamma. Eller tvärtom. Saknar dem. 

Av Kvasthilda - 17 augusti 2017 09:00


Tema nr 92 Frukt

229/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards