Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 september 2017

Av Kvasthilda - 7 september 2017 10:37

Mår betydligt bättre idag men har inte ätit frukost än. Tuggat på lite marknadsremmar, men inget annat.

Gårdagen slutade ju i magsmärtor med tidig sänggång. Började i dur i alla fall. 
SysterYster hämtade mig från tågstationen. Nej, resecentrum i Falun... Före det hade jag klivit upp i ottan för att byta tåg. 03.50 ringde mobilen för väckning men då hade tågpersonalen redan dragit igång deras väckarklocka. Jisses. *30 minuter innan*. 30 minuter före 04.27 är 03.57, inte 03.47 Hade mycket trevligt sällskap på tåget från Gävle under morgonen. En kvinna som åkte från Umeå till Lindesberg för nån röntgen för eventuell operation. Låter knasigt med tanke på sjukhuset de har i Umeå. Överlevare. Hon hade genomgått en större undersökning för nåt annat när de hittade en cysta i knytnävsstorlek o hon fick operationstid dagen efter!! Bra läkare! 

Vi skiljdes åt i Falun o jag for hem till mor o far o åt frukost. 
Strax senare for vi till Dalasalen o lu nchade. Rödspätta med dansk remoluladsås o smörslungad potatis. Fy fan så gott. Proppmätt. En bit kladdkaka med rosa hallongrädde till efterrät. Kräkmätt. 

Svågern skulle på lassa för att diskutera hjärtat så jag körde dit dem, SysterYster o Sambon o passade på att fara på en Enteiraid under tiden. Eller två. O tur var det! Fick båda men den andra rackarn var besvärlig men väl värd jobbet. 98% IV! Yes. Saknade *bara* HP, som är rätt bra tt ha o ger mer IV än de andra (Attack o Defence). En av femmorna som går min väg. Alla fåglar ligger under 90%. Eller möjligen på 91%. Lugia-flocken tror jag är 91or. 

Sen yrslade vi rutn en sväng o de skulle till Borlänge så vi for dit o gjorde lite ärenden. Skulle leta skor åt Pigan på Lager 157. Givetvis tvärslut i hennes storlek. Som hon sa "Alla ska fan ha 38!" Jo, så är det. Vanligaste skostorleken. Hon drar 37or i vanliga fall men de här är visst lite små i storlekarna - o då borde det alltså vara 39orna som är slut. O faktum är att även de såg det tunnsått ut med. Vita fanns det rätt många, men givetvis inte svarta som hon vill ha. Sen skulle de äta middag. Mamma mia. Jag vill inte. Proppmätt än. Valde en räckmacka de luxe eller vad de nu kallade den ändå. Tog emot men åt upp, för att det är sååå jäkla gott! O det var ett dumt val. Hade varit bättre att bara tagit ett glas vatten. 

Fick sån jävelusisk magknip att jag la mig i fosterställning när jag kom hem. Orkade inte ens bädda sängen helt. O har sovit oroligt, men dock hela natten. Till typ fem i morse. Tittade på klockan o sa NÄ, o somnade om. Vaknade igen exakt 0700. Låg o bläddrade lite på mobilen o såg att jag missat ett par boots jag ville ha. Attans. 
Får se vad denna dagen har att erbjuda. Ingen mastodontmat som igår i alla fall. Nope. 

Ska kopiera lite foton :) 

Av Kvasthilda - 7 september 2017 09:00


Eget tema nr 24 Trianglar

250/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards