Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 september 2017

Av Kvasthilda - 11 september 2017 11:02

Hoppar över lite i mina 365or. Rönnen är fotad den dagen o jag tyckte den kunde få ligga på sin egen dag. Annars har hösten sett ut på det sättet överallt. Rönnar med massor av bär. Massor. Galet mycket. Gillade bilden med den gamla bondgården i bakgrunden. Ville ha med mer av grusvägen till gården men med den högt och myckna trafikerade vägen intill kunde jag inte ta den bild jag ville eftersom jag inte hittade rätt vinkel mellan rönn och telefonstolpe. 


En annan bild från samma tillfälle


Fler 365or kommer men jag är så frustrerad på den här jäkla Lapptoppen som bar lägger av rätt vad det är. 

Nu ska jag åka o se om vår närbutik har näsdroppar. 

Av Kvasthilda - 11 september 2017 09:55

Insåg för några minuter sen att jag har glömt näsdropparna på tåget. Plockade ihop allt jag hade i nattfacket vid sängen o la det intill mig, tog upp jackan o stoppade allt i fickorna. Utom näsdropparna uppenbarligen. Har/hade en gammal i ryggsäcken som tur är. Är inte helt utan. Men irro är det. 

Jaktlaget är ute i skogen. Fick veta att gamle Rex gör sin sista jakt i år. Nästa vecka får han gå i hundhimlen in. Han får väl göra sällskap med Hasse Alfredsson då. Han dog igår kväll. De börjar vara gamla, alla skådisar man alltid sett. 

Gamlingen ♥ 

Skönt i alla fall, att vara tillbaks i stugan! 

Av Kvasthilda - 11 september 2017 09:00


Tema nr 70 Ett steg i taget

254/365


Hon traskade lite långsamt mot mig när hon i fjärran hörde en motor. Läskigt. Hon stannade upp o häll ett öga på den men när fyrisarna närmade sig kom hon springande med snabbare steg o for in under en traktor o stirrade på dem när de passerade. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards