Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 september 2017

Av Kvasthilda - 26 september 2017 18:41

Tja. Inte i de stora verken, utan mer i det där "lilla" som sköter kontakten med omvärlden. Nätverket. Nån idiot har enligt en kompis, grävt av en kabel i Gällivare, vilket gör att hela Kiruna o förmodligen allt däremellan o vidare norrut är drabbat. Internet är dött. Telefonerna fungerar sporadiskt. Sms med nöd o näppe. Mms? Knappast. Messenger. Tja, med lite tålamod. ICA har tappat kunder idag. Lillskrutten o jag for dit för att köpa lite köttbullar o annat de hade extrapris på men vi vände i dörren eftersom där satt lappar som sa att de inte tar betalkort. Åkte till Coop o fick leta p-plats. Alla åkte dit för de kunde ta betalt med kort. Vi köpte köttbullar där i stället. Felix små delikatess. Duger gott de med o barnbarnet gillar dem. Lite pasta o broccoli till så fyllde vi magarna.
Får se hur länge detta ska hålla i sig nu då. Blir svårt att få ut tågordrar om internet ligger nere. Nåja. Återstår att se.
Får se också om detta går iväg. Än funkar bloggappen. Alltid är det nåt.

Av Kvasthilda - 26 september 2017 09:00


Tema nr 100 Före och efter

269/365


Många är de som vallfärdat till Nybergs Mekaniska i Kiruna i sommar. Många före mig. Jag är som vanligt efter o hann aldrig se klockan där den stod. Kom lite försent. Klockan, eller delar av klocktornet som står här, är den som varit på Stadshustaket. Den är nerplockad för renovering innan den flyttas till sin nya plats vid nya Stadshuset i Nya Kiruna. 



Som tur är, skickade Dotra lite bilder till mig under semestern så jag har fått se bilder på den i alla fall. Lite maffig är den, där den står på backen. 






Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards