Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 september 2017

Av Kvasthilda - 29 september 2017 22:22

Vi nåddes för nån timme sen av beskedet att Magdalena Ribbing ramlat i hemmet, när hon förberedde en lunch för gäster. Hon avled på sjukhuset av skadorna hon ådrog sig. Så knasigt. Undrar om hon klättrade på något och halkade? Gamla människor. Hon var ändå bara några år yngre än mina föräldrar. Fantastiska människa. Vem sjutton ska nu utbilda svenska folket i vett o etikett? Nåt som många behöver. Fast det är väl så, att de som mest behöver det, tar aldrig till sig något. 


Samtidigt som jag slängde in ett utkast till detta insåg jag att bloggplatsen slutligen uppdaterat sin app. HALLELUJA. Version 2.4.4 heter nu den senaste. Den är uppdaterad för iOS11, vilket var ett måste om den alls skulle kunna gå att använda. Just iOS11 gör att jag inte har full koll längre på vilka appar som uppdateras. Innan elvan kunde man se storleken på apparna. Med elvan går det inte. Jag kunde välja vilka jag kunde uppdatera, tog dem från minsta storlek o räknade uppåt, beroende på var i världen jag befann mig. Dvs hur täckningen var. Nu har jag INGEN aning. Då sa den till om en app var över 100MB. Iofs är det lättare att ladda ner större filer, även utan WiFi idag, men ändååååå.

Var ju bara fyra år sen de kom med senaste versionen. FYRA år.... ------> 

Av Kvasthilda - 29 september 2017 16:37

Har genomlidit en inte alltför trevlig dag idag. Headache from hell hela da'n. Senaste skiftet och alla kassa sovtider, eller brist därpå tog ut sin rätt o skallen spränger. Sprängde. Just nu är det mest nacken som bråkar och huvudvärken bara hotar där i periferin. 


Pass till svappis. Fantastiskt. Har några timmar att döda härnere. Tog med mig extra hårddisken så jag kan titta på film eller nåt. Eller om jag ska läsa en bok. Får se vad jag o skallen pallar med. 


Hämtade ut ett par böcker före jobbet men lämnade dem i bilen. Iddes inte släpa med mig nåt mer. Ett par barnböcker med Kiruna som grund. På dagen flyttar staden är andra boken i en serie om Ted som bor i Kiruna. Första boken heter På natten mullrar berget. Carina Kero Esberg heter tjejen som skrivit dem. En Kirunatjej. 



Fan där dog datorn - OCH musen.... Skit. Måste se om jag hittar ett AA-batteri nånstans. Nä, det var bara kontakten som dog. Pluggade ut USB-mottagaren o det gick att flytta markören igen. *puh* 


Månntro dimman lättar nu också? På vägen till Svappavaara fick vi se solen, kollegan o jag. Så härligt. Det har varit mjölktjock dimma i flera dagar. Man har haft sikt på 50-150 meter. O folk går utan reflexer o kör som det vore ljusan sommardag. Idioter. Världen är full av dem. 


Shit. Insåg just att det bara är en dag kvar av denna månad. Har några 365or att fylla ut med. Attans. Blir det andra gången detta året mina bilder hamnar på fel sida månadsstrecket (i arkivet på bloggen). Dammit. 


Men sista dagen i månaden innebär också att sonen kommer till Sverige i morgon. Härligt. En natt på Arlanda, sen är de hemma i kalla Kiruna igen. De verkar ha det rätt bra därnere i Marocko. Skönt att de får en bra semester efter all oro. ♥ 

Av Kvasthilda - 29 september 2017 09:00


Eget tema nr 27 Åtta

272/365


-.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards