Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2017

Av Kvasthilda - 20 september 2017 09:00


Tema nr 263 Rusk

263/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 september 2017 23:15

Usch, nu är klockan för mycket igen. Har jour nollsexnollnoll i morgon bitti- Så jäkla mycket att ta itu med när man varit borta i nära två månader. Har i alla fall fått sova hemma inatt då mitt tåg var inställt igår. Alltid oroligt för att man ska missa ett telefonsamtal. Hade ju väckaren igång på låg nivå när jag åkte ner till Dalarna senast o hörde aldrig den. Då var den på väldigt lågt ljud. Jobbmobben ligger något högre. Med porrmusiken. Det låter som nån dålig hissmusik ringsignalen jag har på den. Eller porrfilmsmusik om man så vill. Inte för att jag tror att dern ingår i nån p-rulle men den har lite konstiga noter. 

Nä, det är väl bara att krypa under duntäcket då o hoppas man får sova inatt. Måste köpa ny madrass till sängen. Den börjar kännas för hård för mig. Blir man känslig när man blir äldre? Tänkte skriva gammal, men det är jag inte. Än. 

Av Kvasthilda - 19 september 2017 09:00


Tema nr 339 Vattenbubbla

262/365


Tja, inte bara en....



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 september 2017 10:11

Förra inlägget såg helt galet ut. Allt i en enda röra. Delade upp raderna lite i alla fall. Det är ändå lika random, hahahaha! 


Hej på Er! Hoppas ni har en skön måndag. Lite soft såhär i regnet. Regn? Va?? Regnar det?? Har väl aldrig hänt. Fast man får väl vara glad så länge temperaturen inte tillåter snöflingor. Det har också synts i veckan. 


Nåja. Ha en skön vecka alla ni därute! 

Av Kvasthilda - 18 september 2017 09:00


Tema nr 110 Glädjeskutt

261/365


En lycklig liten Doris.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 september 2017 22:53

365. Det tog stopp igen. Måste försöka ta mig igenom alla mina foton tagna under året o se vad jag kan hitta på att använda som temafoton.

Sitter med radion intill mig där Stina Wollter pratar med.... Affe Wikström. En skön mas.

Avskyr mina glasögon. Läsglajjer kontra mina vanliga med läsruta. Som inte sitter där jag ser skärmen. Utan att vrida nacken ur led. *bah* 

I morgon blir det jobb. Förkylningen har varvat ner ordentligt idag. Inte helt frisk än, men betydligt bättre. Hela världen står inte i spinn när jag vänder på huvudet o det sticker inte längre i händerna för att blodcirkulationen fått spatt. Allt verkar vara på sakteliga väg tillbaks till nån form av normalitet. Skönt. 

Av Kvasthilda - 17 september 2017 09:00


Tema nr 232 Olämplig

260/365


*blä*
Nog hade de kunnat hitta nån annanstans att sätta sig?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 september 2017 11:25

Lördag igen. Regnigt. Blä. Krysset är klart :) 


Vi började i de rinnande vattnen i Babylonien, Rivers of Babylon med Boney M


Vi håller oss på biblisk mark och får till livs en högsommarpsalm med nr 200, eller I denna ljuva sommartid. Jerker Johansson dirigerade Göteborgsmusikerna. 

Vad har herr Zelmerlöw nu gjort för felbeslut? Wrong decision heter hans låt.  

I know it's too late 'cause it's already broken,
and I can't turn the wheel
But if I could, would it be any different?
Did I just make you make the wrong decision?
Never thought it would ever be easy
But not as hard as this
Before today you were mine you were real,
think I just made you make the wrong decision,
yeah

Men Måns då.


Var det Svensk Ramelorkester som spelade nästa bidrag? Vet inte vad det egentligen hade med uppgiften att göra, förutom att det är en låt av Povel Ramel. Blev det enklare om han sagt det i programmet, han nämnde ju Povel Ramel i snabbgenomgången sen. Nåja. Melodin söker vi o texten i refrängen. Det är inte många av Ramels texter man kan hitta på internet, men ingen kan väl ta fel på att Det är dom små, små detaljerna som gör'et... 


Lite Gungeligung, gungeligung på det. Också svårhittade texter. Åke Grönberg var det i alla fall som sjöng och idag räckte det att veta det. 


Jag vet inte vad han hade för färg på sina ögon men Vikingarna och Black-Ingvars sjöng om Leende guldbruna ögon de. Fast idag var det en finsk version. 


Nästa kryssbidrag har varit i etern rätt mycket den senaste tiden. En anledning är en radiodokumentär man kan lyssna till i radiopodden. Musikplats LA - en framgångssaga. Där pratas det bland annat om den här låten som skrevs av en svensk, Karl Johan Schuster, även kallad Shellback som ingår i MXM group, dvs Max Martin m fl. Can't stop the Feeling. Den skrevs till Justin Timberlake o blev en av många låtar i filmen Trolls


Vi stannar en stund i familjefilmernas värld, denna veckan hos Emil i Lönneberga o hans lillasyster Ida som sjunger om en liten kisse.

Lille katt, lille katt, lille söte katta
Lille katt, lille katt,
lille söte katta.
 Vet du att, vet du att,
de blir mörkt om natta.

Kissen säger mjau och det var Ulf Norberg som spelade i Hedvig Eleonoeas kyrka. Bara en sån sak? 


Nästa låt lät i huvudet med Nancy Sinatra - som  gjorde den känd, men liksom Timberlake ovan är det givetvis nån annan som står bakom den. 

These boots are made for walking
And that's just what they'll do
One of these days these boots are gonna walk all over you

These Boots are made for Walking skrevs och framfördes idag av Lee Hazelwood. Inte riktigt Nancys lätta röst. 


Back for Good, det säger sig Take That vara. De har kommit o gått genom åren. Med eller utan Robbie Williams. Alltid nåt bråk där. 2009, när den här låten släppte var han med i alla fall. 


Efter det ramlar vi in i en Eldemandubbel. Måste ha med tidsbrist att göra. Vi hörde först Simons med Lite grann från ovan o den kopplar väl alla ihop med den skånske gåsapågen Edvard Persson. Den andra melodin spelades av Thorleifs (dansbandsdubbel idag alltså?) och melodin var En stad i ljus, Tommy Körbergs fina melodi, som nån kallade psalm läste jag i förbifarten när jag letade texten till den. 


Vi slutade kryssandet som vi började, i rinnande vatten och närmare bestämt River Lea som rinner genom Tottenham där Adele växte upp. 


O där avslutar jag dagens kryssblogg. Väl mött i regn o rusk o med förhoppning om bättre o skönare höstväder snart. 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards