Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2017

Av Kvasthilda - 16 september 2017 09:00


Tema nr 231 Oliver

259/365


Mickes fantastiska kreolgryta. Muuuums!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 september 2017 17:37

Snöar i Kiruna. Myyysigt. I långa blåser det så träden svajar. Maken röker fisk idag. O jag hostar o snorar o frossar (i feber). Fy fan för höstflunsa. Har jobbat lite med 365orna när jag orkat och har nu fått ihop nog många för att täcka upp till dags dato - o lite till. Får se om jag orkar jobba i morgon. Blaeee. Vi har så lite folk så det känns skitsurt att inte jobba, men det är ju inte mitt fel. O orkar jag inte, så orkar jag inte. Kroppen protesterar vilt. 

Av Kvasthilda - 15 september 2017 09:00


Tema nr 147 Höstmarknad

258/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 september 2017 22:53

Blerrk. Jävla förkylning. Helt slut i skalle o nacke o kan inte andas. Blev en sjukskrivning inför morgondagen. Finns inte en chans att jag orkar.

Hunden har åkt hem. Göte tog sitt sista andetag igår natt. Livet går vidare för de som är kvar. 

O nu ska jag ta det där vattnet jag var på väg att pilla i mig när jag kom ihåg att jag glömt..... blogga. Tröttkula. G'natt. 

Av Kvasthilda - 14 september 2017 09:00


Tema nr 356 Väck mig senare

257/365


-.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 september 2017 11:37

Ja, det blev den ju precis. Lena Callne sa just det i radion. O innan jag hann stava till hennes efternamn la datorn ner. Igen. Sitter här i stugan o snorar o hostar o orkar knappt andas. Jävla skitförkylning! O datorn har hunnit lägga ner fyra gånger till - o tillome startat om, typ o ändå är allt kvar här. Vafan... 

Det regnar. Skitväder. Bra för älgarna sa de i radion häromdagen. Mycket regn ger korna mycket näring. Mycket sol ger dem mer fibrer i maten o det ger mindre näring till kalvarna o alltså mindre kalvar. Mycket regn = större kalvar. Hmmmm. Just nu känner jag att det inte finns en chans i hela håvete att jag orkar köra bil i fem timmar i morgon, vilket jag måste göra för att/om jag ska jobba på fredag. Lutar mot en sjukskrivning. Det har de också hunnit förhandla i nån kort mening i radions förmiddagsprogram. Många sjuka på redaktionerna. 

Vi är hundvakt också. Lilla Doris är här. När Monica ringde igår kände hon inte ens igen min röst. "Är det du?" Mmmm. Har inte kraxat igång halsen än bara. "Ja, men orkar du passa hunden då? Gubben är väl ute o jagar?" Hon har väl egna ben att gå på så jag behöver inte bära henne? O skulle jag behöva göra det väger hon inget. Klart som sjutton hon får vara här. De sitter på dödsbädden till farfar. Han håller på att försvinna bort men ingen vet när han drar sitt sista andetag. Klart hunden får vara här. Viktor kom med mat åt henne igår o hon har väl ätit lite grann av det. Lurar henne med lite kattmat när hon vägrar :) När man är på pensionat får man unna sig nåt extra. Faktiskt. 

Nä. Nu måste jag försöka kolla på lite bilder som jag lovat en tjej i två veckor. 

Av Kvasthilda - 13 september 2017 09:00


Eget tema nr 25 Gäspning

256/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 september 2017 22:38

Blev hundvakt idag, helt oförhappandes. Monica ringde o undrade om jag kunde tänka mig att passa lilla Doris idag. Givetvis. Nemas problemas. Hennes svärfar (farfar som hon kallade honom, vilket fick mig att fundera) ligger för döden o ingen vet vad som sker. Läkarna kommer med olika besked. *jobbigt läge* Hon ville inte ha jycken i bilen o självklart får Doris vara hos oss. Det är inte ens nåt att fundera över. Monica ringde i eftermiddag o sa att Doris blir kvar över natten om det går bra. MEN SJÄLVKLART! Doris är självgående o Luna avskyr henne men bryr sig egentligen inte om att hon är här, så länge hon inte inkräktar på hennes närområde.... Mowahahahahhaaaa. Husse leker så gärna med Doris o Luna blir skitsur. Nu sover Doris bakom *vår* husses ben :D Luna ligger på fårskinnsfällen - just där Doris sovit en större del av eftermiddagen. Ja, dessa djur. enda problemet med övernattningen är matsäcken. Viktor skulle komma förbi med mat åt Dorran o det gjorde han ikväll, till Doris stora glädje. HEJ HUSSE! Reservhusse. Minihusse. jaja. Äter hon inte maten får hon väl äta kattmat. Det ordnar sig alltid. ♥ I morgon är en annan dag. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards