Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2017

Av Kvasthilda - 4 september 2017 20:45

Det är dagens fråga. Varför känner jag mig stressad plötsligt? Dagen började så fanatastiskt med strålande sol och stilla sjö. Kokade mig kaffe o satte mig ute vid vår fina eldstad. Har varit en allmänt lugn dag o jag har mått fint hela dagen. NU plötslgit känner jag mig überstressad. Kanske för att mina biljetter har kommit. Åker ner till Dalarna i morgon. Är inte helt upplagd för det. Känner att jag hellre stannat kvar här några dagar till o åkt på onsdag eller tillome torsdag kväll. Nåja, nu är det som det är. Hoppas SysterYster har tid att umgås med mig. Hon har lagt in om semester o jag hoppas det var den här veckan o inte nästa. Åker ju tillbaks på måndag kväll igen - just för att få några dagar här när tjejerna o Micke kommer. Carina har ju med sig sin nya som det låter o det ser vi inte fram emot. Däremot ska det bli kul att träffa Mia. Cathrin har inte mycket till övers för nån av dem. hahahahaha. Nåja. Man kan inte gilla alla. Hon är mest arg för att hela jaktlaget är så fantastiskt lata. Maken jobbar o sliter med ved o vatten o bastu o saltstenar o guvetvadmer o de andra gör inte ett skit. Allt blir serverat. Hon har skällt ut honom efter konstens alla regler också. Bandhund ♥ 

Nu har mörkret lagt sig o jag smuttar på en Mackmyra som Maken bjöd på. Mjäll, söt o god. 

O just där la Lapptoppen ner för andra gången på fem sekunder. Typ. Bäst man sparar det här innan det händer igen. *grrrrrrr* 


O just ja. Gabriel. Prins Gabriel. Tja, varför inte? 

Av Kvasthilda - 4 september 2017 09:00


Tema nr 68 Enkelt men snyggt

247/365


Ett vackert dike vid Långträsk kyrka.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 september 2017 21:35

Så många är milen jag har i ryggen idag. Började morgonen med att ta en bil till Vitåfors i ottan för atat köra hem ett tåg. O ett tomt dessutom. Fantastiskt. Innan jag kom hem började det plinga i mobilen. En raid på G. Stämplade ut o for iväg. Till fel ställe. Hoppla. Det enda jag hann uppfatta var ett ställe men det hade dykt upp en till på andra sidan stan så det var bara att vända kosan dit då. O tur var det för den vovven fick jag. Min andra Entei. Fick inte den andra. Som var min femte. Eller nåt. 5-2 dårå? Men fick en tredje. Som borde varit den sjätte då? Äh. Noll koll. Blev i alla fall ter Enteiraider idag innan jag styrde kosan mot stugan. 60 mil. 

Nu är det beckmörkt, fast månen är gigantisk o närapå apfull. Nej, jag menar full. 

I morgon börjar älgjakten. Jaktlaget har en ny hund. Barnbarn till laikan som dog, knall o fall tidigare i år. En söt liten skit, Fast stor. O stora tassar! Älskar valpar. 

Av Kvasthilda - 3 september 2017 09:00


Tema nr 209 Malplacerat

246/365


Envis liten mal. Eller björkmätare(?). Nån form av "nattfjäril" är det. 
Den förföljde listoplisto på en raid vi gjorde - o sen kröp den innanför byxbenet på Simon. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 september 2017 15:23

Så lägger vi ännu en lördag till handlingarna. Eller ja, större delen av en i alla fall. Med visst mankeman lyckades jag lösa krysset i realtid idag. Radion i loket jag körde hade ingen kontakt med omvärlden så jag tog fram mobilen o en AUX-kabel så jag fick ihop ett radioprogram till slut. Med avbrott på sina håll. Fick ihop nog mycket radiovågor att kryssplanen fylldes i alla fall. 


Vi började nere på västkusten idag. I sprickor kommer ljuset in. Håkan Hellström


Lennart Palm tog sig an en revylåt, ur vilken vi skulle lista ut ett material. Munkvisan.

Då tar vi tagelskjortan på,
då tar vi tagelskjortan på
att man vill synda då och då,
det kan ju var och en förstå.
Själen den är ful och grå,
ända från hjässan och till tå
då är det skönt att gå med tagelskjortan på.

Mnjaeee. Det håller jag nog inte med om. Tagel är inte skönt på nåt sätt. 


I den värld som är min sjöng Sanna Nielsen nån gång för tusen år sen. Eller bara elva år sen, men det var efter det att filmen dubbades om. Filmen? Ja, just det ja. Alice i Underlandet


Vi går från fantasivärlden hos Kanin och Hjäretedrottningen till Londons gator. Streets of London


O Östen me Resten de bara Grilla grilla de. Vilket fick Eldeman att hett tala om en alldeles fantastisk efterrätt. "Man lägger en banan i folie på efterglöden, skär en lång skåra i den o pillar ner chokladbitar. Lägger hela paketet på glöden o låter chokladen smälta o bananen bli mjuk o som sedan ätes med sked". Mamma mia. Efterrätt ā la 70-tal. Som vår son älskar o brukar göra detsamma. Har den där sliskiga saken fått en nyrenässans? 

Grilla! Grilla!
Hela sommarn är det barbecue på gång.
Marinader, kött tirader, korv och bröd för grillsäsong.
Grilla, grilla!
Kolbriketter, öppen eld med huggen ved.
När september månad kommer
har det grillats med besked


Allt går i arv minsann. O Arvet heter Hitchcocks sista film, från den tiden. 70-talet. 1976 gjorde han den, vår gode Alfred. 


I matchande blå fritidsoveraller och ful keps från sjuttiotalet såg vi nästa lilla familj göra entré. Man ska ha husvagn. Galenskaparna och After Shave. Givetvis hämtat ur teveserien Macken


Sen kom en Eldemandubbel. Skön sådan den här veckan. Två låtar av Ted Gärdestad spelad på piano. Första melodin var I den stora sorgens famn ur vilken vi tar den till krysset. Andra melodin var Sol vind och vatten och där tar vi den stora gula grejen som lyst med sin frånvaro denna sommar. Solen. 


Så går vi på bio igen. Och Disney för andra gången. Lady and the Tramp. Eller Lady och Lufsen då, som det svenska namnet var. 


Vi stannar i barnkanalerna och lyssnar till signaturen till en gammal julkalender. Också sjuttiotal. Nej, 1969! Herkules Jonssons storverk


Sen tjejen som verkar ha bytt efternamn. Igen. Forgive med Amy Diamond. Eller Deasismont. Kan ju uttalas diamond kanske? Tur nog behöver vi inte stava till det, utan det räcker med hennes korta förnamn idag. 


Vi slutar på böljorna de blå. Eller i en dröm om att få vara där. 

Jag hade en gång en båt
Med segel och ruff och köl
Men det var för länge sen, så länge sen
Svara mig du
Var är den nu?
Jag bara undrar: Var är den nu?

Vi skriver in ruff i kryssets sista adress för idag. 



Av Kvasthilda - 2 september 2017 09:00


Tema nr 244 Höstdag

245/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 september 2017 22:03

Just det. Blev så upprörd när jag öppnade appen tidigare att jag glömde varför jag gjorde det.
Fantastiskt tema i Karlsvagnen en fredagkväll. Handlar om chefer. Hur många fyllskallar ska ringa in ikväll o tycka? En fråga/ämne: "Jag kan göra det här jobbet mycket bättre än min chef". Va?? På en fredagkväll. Hmmmmm. Tyvärr får jag inte höra hela programmet o det kaos som kan uppstå.

Av Kvasthilda - 1 september 2017 21:52

Men hallå. Undrar vad folket på Bloggplatsen pysslar med egentligen. Sitter de bara o håvar in reklamintäkter o skiter i hur bloggandet fungerar? Jag o flera med mig har skickat in frågor av olika slag och anledningar men sällan eller aldrig fått ett svar. Andra företag, som Telia eller ComHem sitter med nån form av flaggningssystem/aktiv sökning på namnet o de återkopplar alltid om man gnäller/klagar/nämner nåt om dem. Bloggplatsen? Not so much.
De tog fram en app till mobiler/plattor men det där med uppdateringar av densamma skiter de i. Varför inte lägga ner allt när inget fungerar? Får noteringar via mobilen att appen inte kommer att fungera med iOS11. Nästa stora operativ. Finfint. Finns andra appar som också lägger av till dess men att en blogg-app inte ska fungera. Skrämmande nonchalant.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards