Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2017

Melodikrysset v 40, 2017

Av Kvasthilda - 7 oktober 2017 10:57

En lite frusen lördagsmorgon idag. Jag är frusen, kanske inte naturen :) Däremot är det grått grått grått. 

Does Your Mother Know? Vi började med en ABBA-fråga i dagens kryss. Lennart Clerwall spelade. 


Vi går vidare med en av mina favoritirländare. Nej, min favorit. Ronan Keating. Ja, han var frontfigur i Boyzone, ett av alla pojkband som odlades på brittiska öarna. Dagens ljudillustration var hans As Long As We're in Love

Everyone tells us it's just a feeling
But they don't know us, what we believe in
It's more than three words we keep repeating
From the top of our lungs, as long as we're in love


Sen framhöll Eldeman att det bara ÄR den 7 oktober, vad än våra öron lurar oss att tro. Julsång på G? Nej, Nyårsklockan av Alfred Tennyson.

Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten
mot rymdens norrskenssky och markens snö;
det gamla året lägger sig att dö . . .
Ring själaringning öfver land och vatten!

Den lästes av Anders De Wahl. 


John Williams tog taktpinnen och dirigerade sin orkester genom musik från filmen om den lilla utomordingen E.T. Drew Barrymore är väl den av barnskådisarna i E.T the Extra-Terrestrial vi sett mest av efteråt. 


Come Away With Me, med Norah Jones hörde vi sen. 

Come away with me
And I'll never stop loving you
And I want to wake up with the rain
Falling on a tin roof
While I'm safe there in your arms
So all I ask is for you
To come away with me in the night
Come away with me


Sune Banger spelade Någonting att äta, någonting att dricka. För krysset tar vi det man äter, mat


Till maten kanske man kan får sig lite operett uppspelad? Nä, svårt att äta mat i teatersalonger. Ur Vita Hästen av Ralph Benatzky hörde vi bland annat Max Hansen i Det måste vara underbart


Trumpetaren Walter Scholz spelade My Way


Jag har ännu inte sett nån av Robert Wells många Rhapsody in Rock-konserter. Med sig i artistensemblen brukar det alltid följa minst en komiker och idag hörde vi Mikael Tornving - på skrivmaskin. Inte helt konstigt för Leroy Anderson skrev The Typewriter just för skrivmaskin. 


Christer Sjögren på tyska med sina Vikinger. Tyska titeln ger jag mig inte på utan att googla. Rose Marie Stråhle skrev några låtar till Vikingarna, en av dem är Du försvann som en vind

Nästa låt hämtas ur en film jag älskar, om De Tre Musketörerna. All for Love heter låten o gjordes av Bryan Adams, Sting och Rod Stewart. 

That is all for one and all for love.
It's all for love.
Let the one you hold be the one you want,
The one you need,
'Cause when it's all for one it's one for all.
When there's someone that should know
Then just let your feelings show
And make it all for one and all for love.


Vi slutar i rosa fluff och skitig Berlinsk luft. Sekelskiftets luft luft luft, det är den fina världens duft... Babsan tolkade Zarah Leander. 


Här doftar det mest höst. Kallt o ruggigt. Tror jag tänder lite värmeljus. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards