Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2017

ajajont

Av Kvasthilda - 22 oktober 2017 12:37

Solen skiner idag. En kall senhöst/tidig vinterdag. Det är ju snö på backen o is på sjön så det borde ju vara vinter, snarare än höst. 

Vaknade med ett ryck för andra gången när Maken kom in o bad mig kliva upp o packa ur hans ryggsäck. Det blev ingen jakt för honom utan en utryckning till Sunderbyn med dotra. Hennes mage skrek en gång för mycket nu o hon pallade inte längre. Blev bara lite magsårsmediciner till henne för att se om det hjälper. Fint när de gör en ordentlig utredning. Not. Iofs söndag idag men ändå. Det är ju inte första gången. Flickebarnet magsår? Ja, varför inte. Stressad är hon så det räcker o blir över, filbunken vår. Väntar nu hit Maken igen o vi ska ta sällskap med henne hemåt. 

Har låst kattluckan för utgång o nu kom hon in för vilken gång i ordningen? Släpper ut henne emellanåt o det är ju nån timme kvar än innan vi ska åka hemåt. Bara hon inte får för sig att dra iväg precis innan vi ska åka för då är det svårare att få tag i henne. Hon vet mycket väl när nåt är på gång o håller sig undan och inga godisbitar i världen kan locka hem henne. 

Nåja, ska väl ta o packa ner mina fåtal grejer jag faktiskt HAR packat ur här. Tog med mig grejer jag tänkte gå igenom men har inte rört en pinal av det. O det som ska lämnas har inte heller tittats igenom. Tar väl itu med det då. TjingBaling. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards