Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2017

Av Kvasthilda - 28 oktober 2017 09:00


Tema nr 313 Svag is

301/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 oktober 2017 21:41

.. i hjärnan. Var så inställd på att jag hade en ren svappatur idag - åsså är det den långa kosturen.... Se där. Sitter nu i KOS o väntar. Alltid detta väntande. Tåget ska lossas. Vet inte om det ska lastas. Det innebär isf att det kan bli sent. Förmodligen tomburkar hem? Skulle ha kollat med OP. Om jag ids. 

Släpade med mig Lapptoppen för jag trodde som sagt att det var dessa timmar i en kur som gällde. Nånä. Men i morgon är det så. Om bara tågen går. Nånå. Det är då det. 

Ska se om jag hittar lite ström till den här stackaren också, o helst innan den stänger ner som den brukar. Hejpahej! 

Av Kvasthilda - 27 oktober 2017 09:00


Tema nr 353 Vårbruk

300/365


En gammal räfsa.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 oktober 2017 12:00

Men va fan. Satt o skrev men när jag öppnade upp sidan igen uppdaterade den o allt försvann. *suck* Nåja, hade väl inte skrivit sådär jättemycket så det gör nåt men irriterande är det. 
Har en ledig dag idag. Skönt. Lite batteriladdning inför det massiva schema jag har framför mig i helgen. Fyra skift, varav två är urjobbiga o ett är värst av alla. När jag överlevt det har jag nån dag att andas på innan ett sista skift inför nästa helg. 
Tror jag ska åka in o se om de har nån Glögg på systemet. Blossa 17. Den kycklinggula flaskan. Eller currygul. Gul är den. 

Hej katten! Luna vaknade just. Hon var o klöste på handtaget i morse innan jag klev upp, men gav upp o la sig högst upp i klösträdet. Jaja, plikterna kallar då. Mat åt kattfan o lite rengöring av kattlådan. ♥  

Av Kvasthilda - 26 oktober 2017 09:00


Eget tema nr 33 Sittplats

299/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 oktober 2017 15:03

Men fy för sören vad det var kallt inatt. Tog fram vinterjackan innan jag drog på jobbet. Blåste isvindar. Väl i Narvik gick jag till hotellet o blev erbjuden en "radiator". Nä, det behöver inte jag., Men attibattan vad kallt det var. Inte lika jävligt som när vi kom ner till stugan i förra veckan men fan inte långt efter. Nåja, Det var inte minusgrader i alla fall. Sen slog nån jävla magknip till i samarbete med den stenhårda sängen o gjorde det pin tji omöjligt för mig att sova. Snurrade fram o tillbaks. Höger sida, vänster sida, rygg, vänster sida (min bästa somnasida), höger sida. Gav upp till slut o drog på mig långkallingar o tröjan o satte mig i fåtöljen med täcket över mig. Somnade till. O en gång till. Just nu sitter jag o ögonen orkar knappt hålla sig öppna. Kanske ska ta en lutare på soffan innan Maken kommer hem. Fat chance att hinna det. Han kommer när som helst. 

Nu är nog kaffet klart - för länge sen. Kanske ska ta reda på det i alla fall. O äta upp den där mackan innan magen protesterar alltför högljutt. 

Av Kvasthilda - 25 oktober 2017 09:00


Eget tema nr 32 Hit & Dit

298/365


Hit o Dit. Huller om Buller. Trassel. Rörigt värre! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 oktober 2017 12:10

Så är det alltid. Man är alltid steget efter. Lite på sniskan. Inte riktigt ikapp tiden. Tisdag idag innebär rabatt på COOP för medlemmar. Inte många kronor, men alla bäckar små är välkomna. Stor mässa på Arcus till helgen. Jag jobbar. Alltid sådär precis utanför fingertopparna. Möte igår. Jag jobbade. Andra mötet jag inte kunde vara med på. 

Ikvll jobbar jag också. O har inställt i morgon bitti. Inatt. Får passa hem med ett senare tåg. Enda positiva med det, är ju att man får sova lite längre. Rätt skönt. Gäller bara att få med sig frukost. Måste åka o hämta nåt att äta om jag inte har nå' bröd i frysen till frukost. Ett ägg kan man ju alltid koka sig. Jaja. Det blir nån ordning på det också. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards