Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 november 2017

Av Kvasthilda - 2 november 2017 11:57

Har skrämt katten lite idag. Ett sedan länge väntande jobb har äntligen utförts. Har dammsugit. Jobbigt när dammråttorna ser ut som kattungar. Det gillar hon inte. Dammsugaren alltså. Dammråttorna ger hon blanka sjutton i. Däremot käkade snabeldraken upp en av hennes små leksaksmöss... Hann inte lyfta munstycket innan den for. Tur nog har inget av hennes älskade snören fått åka dammsugarslang. Då krävs det operation dammsugarpåse. Not so funny. Iofs är det enkelt att fläta nya snören. Det är ju bara garn. Fantastiskt att alla tre är kvar efter alla dessa år. Det första hörde till en pinne Kråk gjorde till Neo när han var bebis. Han har precis fyllt tio år. TIO?? Tyrisen är nyss fyllda sju o Lunis drygt fyra år. Tiden går.... Neos pinne ja, Luna släpade runt pinnen med snöret i munnen o till slut for pinnen. Snöret var det som var mest spännande, så det blev ju kvar. 


O allt tar sån tid. Nu har det gått en dryg timme sen jag började skriva. Med den här takten hinner jag börja jobba innan jag är klar. Dök upp lite annat som krävde min uppmärksamhet. Kaffepannan hann slå av. Tog mig frukost. Maken kom hem. O for igen. Jakt i helgen. Håller alla tummar jag har att de får sig en älg, eller tre. Hur jävla svårt ska det vara?? Skitälgar. Skitjakt på er! 

Av Kvasthilda - 2 november 2017 10:57

Det vanliga vid appuppdateringar. Buggfixar. Alltid nåt som buggar. Sär skrivning de luxe. Ska man prompt särskriva saker finns det bindestreck att sätta ihop orden med. 



Däremot kan jag tycka att det finns vansinnigt mycket buggar ute i verkliga livet de ska fixa. Stölder från lastbilar i 80km/tim?? Wtf?? O att inga andra bilister har sett nåt??? Inte en jävel som bryr sig. Inte konstigt att PostNords lastbilar kör med öppna backluckor längs motorvägar? Fast att det alltid ska vara vägpirater o tjuvar som ligger bakom fenomenet...? Jävla tattarpack.  


Av Kvasthilda - 2 november 2017 09:00


Tema nr 15 Bak

306/365


Vad sägs om en hembakad Schwarzwald? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards