Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 november 2017

irrande tankar

Av Kvasthilda - 7 november 2017 16:22

Satana vad ont jag har i ryggen. Helt slut i svanken/ryggslutet. Har inte suttit särskilt bekvämt på loket idag. Har suttit lite snett ett par dagar o det är inte bra. 

Trött. La mig kring åtta igår kväll o somnade faktiskt.Däremot vaknade jag ju till fyrtinutton gånger. O vaknade några minuter innan klockan skulle ringa. Faktiskt två minuter innan den skulle ha ringt om jag inte ändrade den o ställde fram den fem minuter. Sju minuter innan den ringde alltså. Galet. 

Har haft trevlig sällskap hem från Narvik. Tiden går alltid så mycket smidigare o något fortare om man har trevligt sällskap. Speciellt när radion inte fungerar som den ska. 

Nu är jag hemma o det snurrar i huvudet. Värken har försvunnit - därifrån ner i ryggen....?  Aldrig är det riktigt bra. 
Elisabeth är i stan också. Orkar inte åka ner idag o säga hej, så vi tar det i morgon. Pigan gillar också deras kläder även om hon är så långt ifrån Mulligt & Gulligts vanliga klientel det går att komma. Såg ett par snygga toppar i bild. Får se om man hittar nåt skoj. Köpte ett par tajts senast hon var här - med spets längs nästan hela benet. Nåja.

Vad ska man äta idag då? Gubben kokade älgkotletter igår o det finns nog nån kvar, men de ska väl han äta - även efter dagens skrovmål. Sugern på risgrynsgröt. Han hade med sig ett par Felix-korvar hem från stugan. Kanske bara värmer det då. Inte alls lika goda som hemkokt gröt, men om man inte ids får det väl duga. Svägerskan använder sån gröt i sin fantastiska kålpudding. Hade varit jävelusiskt gott. Men har inget kål hemma. O ingen fläskfärs. Får bli en annan gång. 

Spotify spelar julsånger.... HA! O köpte några söta ljusstakar på Tradera som kom idag. De ska ha julgransljus så jag får väl ta o beställa några från SysterYster då. Har visserligen sju stycken jag fått av henne tidigare, men de fyller ju hjärtestaken jag också fick av henne. Har säkert några gamla Liljeholmens... Eller inte. Vet inte. Har haft en kartong röda men de brinner ju ner så jäkla fort. Tror Renées håller längre. Nåja. Finns inga så finns de inte. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards