Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 november 2017

tisda'

Av Kvasthilda - 14 november 2017 09:28

Fick en trevlig tripp hem igår. Alltid kul att träffa kollegor. Nästan alltid. Nä, alltid, även om det som dryftas ibland är hjärteknipande. Men igår var en alltigenom bra träff. En av kollegorna jag sällan träffar IRL. Vi brukar inte ens mötas efter linjen. Vissa är ju såna, man ser dem nånstans i en mötande lokhytt men aldrig annars. Funderar var jag träffat denna senast. Minns inte. Förmiodligen, just efter linjen nån gång, men troligast går vi om varann helt. Nån äldre förare sa det vid nåt tillfälle, vissa undrar man om de slutat för att man aldrig ser dem. Så är inte fallet här, men som sagt, vi ses sällan. 

Får se vilka man får träffa under den förstärkta AP-träffen som vår al kallar det. Han la den på en fredag... O då blev plötsligt hans uttalande om att vi ska täcka upp för varann glasklart. Jag menar. Vi är lediga varannan helg. Finns inget att täcka upp för då.... Dvs lördag-söndag. Men i vår middag ingår alltså en liten AP-träff o DEN läggs på en vardag, inte en helg. "Jag tror vi får fler om vi lägger den på en fredag".... Öööööhhhhh.... Nä. O två av oss drabbas givetvis av det beslutet. Ger planeringen merjobb för att de två som absolut inte kan gå endera kvällen, måste läggas om i schemat. Har inte svarat på mailet än. Måste väl ta itu med det också. Oxfilé. Låter inte som en superhöjdare. Fanns annan mat jag hellre lagt krut på. Men om vi byter meny går vi från en trevalsmiddag (förrätt-varmrätt-efterrrätt) till en tvådelars med endera förrätt-varmrätt, eller varmrätt-efterrätt. O det fast det fanns billigare alternativ. Men oxfilén är billigast. O säkert minst av alla köttbitar. Hoppas grabbarna vet hur man tillagar en oxfilé utan att det blir skosulor av det. Nåja, det blev i december det. Var sagt november. Framförhållning. O det blev ingen bowling. Vafan. Skiter i den biten, det kan jag säga redan nu. Vad som än planeras. Klättring i X-huset? Innebandy? LIVS-farligt. Bowling är bra för alla. Vare sig man är med o spelar eller inte. P-L-A-N-E-R-I-N-G. Noll. 

Nä, kaffe på så man vaknar till liv här. HejpaHej! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 11:14

Måste gå ut medan det är väder så jag slänger bara ihop mina svar lite snabbt o tar lullullet senare. Gubben har åkt hem, men jag stannar en eller ett par dagar till, då jag fick inställt på måndag och slängde in en ledighetsansökan. Men krysset då'r...

Av Kvasthilda - Lördag 13 april 09:00


  Tema nr 349 Vårvinter 104/366   Tillome vattenpölarna har vårkänslor...      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards