Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 november 2017

Av Kvasthilda - 16 november 2017 17:43

Jaha, nu närmar det sig det där klockslaget jag väntade på hela dagen igår. Jobb ikväll, en natt i Narvik o hemresa i ottan. Sen är det helg. O den lär behövas för nästa vecka är rätt knökfull. 


Har varit o handlat lite bakingredienser. En kompis delade en bild på "den godaste kakan ever" och nån annan delade länk till recept på en likadan, varefter bagaren sa att det var rätt recept. Vaniljrutor. Om man gillar vaniljhjärtan skulle dessa enligt uppgift vara än mer himmelska. Låter fantastiskt gott. 


 Klicka på bilden för att komma till bloggen med receptet


Detta ska testas nån dag. Flera, inklusive bloggaren, hade bytt kesellan mot kesella/kvarg vanilj så jag köpte en sån. Mycket vanilj är det. Ska nog passa mina gottegrisar tror jag. Och mig. 


Nä, nu är det bara att ta itu med packning av ryggsäck o ta sig till jobbet då. I dimman. Riktigt tjockt därute. 

Av Kvasthilda - 16 november 2017 09:00


Tema nr 267 Rör

320/365


Hittade en kul mugg/öronglas till barnbarnet att dricka julmust ur. Fanns en ren och en tomte också, men snögubben gillade jag mest, så den fick följa med hem. Om det sen blir nåt julbord där öngen kan dricka sin julmust, återstår att se. Nån gång ska den väl komma till användning. 
Vi hade små krus med tomtetryck på hemma hos mamma, som vi fick dricka julmust ur på julafton. Hon har dem kvar än och man känner alltid det där sprättandet och fräs-i-näsan man får av julmust, när man ser dem ♥  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards