Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 november 2017

Av Kvasthilda - 25 november 2017 20:18

Eftersom jag jobbat hela dagen idag har jag knappt hunnit med kryssblogg. Löste det delvis i direktsändning men hann inte färdigt så just nu har jag hittat resten av tiden att lösa klart det. Sitter med R'nB Pop Symphony Orchestra i öronen när jag börjar o det rä snart dags för dagens andra nyhetsavbrott. Blir så när man börjar 09.40 Så här fick jag ihop det idag. 


Om Du inte fanns. Det sjunger Helen Sjöholm i Kristina från Duvemåla

Nej, du måste finnas, du måste. Jag lever mitt liv genom dig.
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav.
Du måste finnas, du måste, hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting. Om du inte fanns.


Sen blev det filmmmusik av den fantastiske Ennio Morricone. Titelspåret från The Untouchables med Kevin Costner som Elliot Ness, Sean Connery som Jimmy Malone och en del andra hårdföra män som spelade poliser i Chicagos tuffa maffiatider och den största mafioson av dem alla, Al Capone som spelades av Robert de Niro. Svenska titeln översattes till De omutbara


Förbudstid var det. Alkohol var inte allmän egendom, annat än per motbok. Öl var nästa kryssbidrag med Hasse Alfredsson. Frågan var om barna skulle få ta sig ett glas öl. Tja, kanske när de blir stora då? 


Så påstod han att nästa uppgift var svår. Jaha. Nähä. Breathless var låten och gruppen som spelar "keltisk folkrock" är The Corrs, en av Sonens favoritband en gång i tiden.

So go on, go on
Come on leave me breathless
Tempt me, tease me
'Till I can't deny this
Loving feeling
Let me long for your kiss
Go on, go on
Yeah come on

Jag har lite svårt att stava Corrs, vill gärna bli coors... Nåja. 


Imse Vimse Spindel har åtta ben. 


O där kom första nyhetsavbrottet. 


Sen kommer tjejen som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter. Hörde bara nån liten ton av melodin innan vi var tvungna att gå till tåget o jag skruvade hjärnan ut o in för att hitta den där irländska tjejen utan hår med ett namn på S. Tappade namnet på låten och höll på att bli galen innan poletten trillade ner o hamnade på rätt plats. Sinéad O'Connor med låten jag inte tålde när den kom, men har lärt mig att tycka mycket om sen dess, Nothing Compares 2 U. Prince skrev den åt Sinéad. 


Ted and the Top Teens. Saywha?? Ted Åström 1963 tillsammans med Janne Schaffer. Ja, mycket ska man höra. De spelade en engelsk melodi som på svenska börjar, I sommarens soliga dagar, vi går genom skogar o hagar... Likt Terminator sjöng de I will be back (fast han sjöng ju inte utan grymtade mest fram sitt I'll be back på bredaste österrikisk amerikanska). Fick bara hittar på järnskrotmannen när jag sökte på't. 


Sen melodi utan sång. CajsaStina Åkerströms fina Av längtan till dig. Eller Janne Krantz och Åsa Jinder kanske man ska säga. 


The Ark vann Mello 2007 med The Worrying Kind och sjöng gjorde förstås Ola Salo. 


Den var med i Så mycket bättre och nästa tjej har också varit med där, fast nåt år senare, faktiskt förra året. Lisa Ekdahl. Vi hörde karaokeversionen av hennes Vem vet? Också en låt som vunnit över mig. 


Älskade ängel (Do, do do di loo)
Du är sann (Do, do do di loo)
Älskade ängel (Do, do do di loo)
Du är en man (Do, do do di loo)
Du är stor och stark och snygg
Hos dig så är jag trygg
Och du är min (Do, do do di loo)

Sjöng gjorde Lill-Babs, eller Barbro Svensson då. 


Vi slutar med The Beatles i nytt stuk. R'n'B Pop Symphony Orchestra - om det nu är ett faktiskt namn på en orkester. We Can kanske Work it Out? Äh.  


O nu har jag missat en stor del av kvällens begivenheter. Tomas Andersson Wijs dag i Så Mycket Bättre. Ska upp i ottan i morgon igen så jag får se den en annan dag... Har hans Kikkilåt i huvudet sen förra lördagen. Go'Morron, är du vaken än? O med det säger jag Go'Natt! 



Av Kvasthilda - 25 november 2017 09:00


Tema nr 151 I ensamt majestät

329/365


*





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 november 2017 03:59


Tack för hjälpen :)

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards