Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 december 2017

spotify

Av Kvasthilda - 20 december 2017 10:45

Fy för sören. Ännu en ledbruten morgon efter en omöjlig natt. Ont i ryggen, huve't bankar sådär lagom för att vara irriterande. O näsan. Den här näsan. Finns det reservdelar så man kan byta ut vissa utvalda kroppsdelar? Frank Sten o co till din service? Torra näsor är sååå jobbiga. Fast jag har bara en så det borde kanske heta torr näsa. Jobbig. 

Nu har jag gnällt varenda dag hela jävla vintern. Åtminstone känns det så.

Bara för att mota tråkiga tankar o för att inte tröttna på den fantastiska Hey Ho som snurrar oavbrutet i mobilen o Digilistan i Spotify drog jag igång nåt helt annat Spotify tyckte vi skulle lyssna på. Dansbands-sommar. Drygt tre timmar med glada sommarlåtar från alla våra svenska dansband, inklusive största rysarbandet av dem alla. Nej, förlåt. Har sagt det förr o säger det igen. Inte bandet det är fel på. O oftast inte musiken heller. Kan bara inte med den där mannen i hatt. Kommer ju på mig själv att gå o nynna på en av låtarna som ligger med i listan, Det regnar o regnar.... O det regnade här igår! 

OK, mobilen ligger intill mig. Kaffet är klart (kom jag just ihåg). Maken sover en stund på sofflocket o väntar säkert på nåt ätbart. Fixa själv. Han, däremot har minne som ett såll. Köp hem mjölk. Han for till Maria igår med en kasse älgkött (bland annat min stora julstek..... Nåja, chansen att hon gör nåt till sin stora familj är större än att jag hinner dra ihop nåt o få hem alla avkommorna på samma dag) o jag bad honom stanna till nånstans för lite mjölk. Mest bara han som dricker det ändå. Tror du han kom ihåg det? Not. O besöket på Apoteket för att inhandla mer Gaviscon o samtidigt köpa sin hustru en flaska Nozoil för att hon ska slippa den apgamla o härskna som finns i huset har inte heller blivit av. Så fort jag närmar mig ytterdörren kommer det Köp mjölk, eller köp nåt gott, jag är godissugen, eller nåt annat. O han förväntar sig att det finns i handen när jag återvänder. Varför är det så?? 

Nä. Huff. Fixa kaffet o kolla in sista skälvande temana för 365an. O just där börjar det Regna o regna.... Tjabba. 

 
 
Ingen bild

wihooo

21 december 2017 02:43

hehe inte va bitter bättre tider kommer alltid..or not????

Kvasthilda

21 december 2017 09:09

Det går uppåt, åsså går det neråt....
Eller:
Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards