Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 december 2017

dålig service

Av Kvasthilda - 21 december 2017 09:09

Tänkte på katten o fick detta när jag loggade in: 

Eftersom världen är lite upponer o hitodit kan ett upponervänt m också funka. 

Katten sitter o surar. Satte på kaffepannan o hon svansade runt benen på mig o blängde. Eller nä. Satt mest vid vattenskålen o blängde. M A T sa hennes blick. Tittade i matskålen o det finns en enda liten hård-kul-smula kvar i den ena. Helt tomt. Ett jäkla hotell man bor på. 

Får väl ta itu med det då medan kaffet puttrar klart. Fast det doftar som att det redan är färdigt. 

Måste iväg o köpa en minimatta till granen och en ljusslinga till densamma. Var in på Rusta häromdagen o köpte en ny gran. Hade inte tänkt sätta upp nån alls i år, tills jag fick syn på Rustas Slim, en riktigt smal gran. Nedsatt från 349 till 199. Den ska vi ha. Men det fanns ingen att uppbringa. Slut! Frågade en expedit o det löste sig som så att jag fick ta visningsexet o fick ytterligare rabatt på den. Men ingen kartong. Förstås. Tänkte gräva fram min lilla röda julmatta jag brukade ha i badrummet men jag hittar den inte. Puts väck. Den hade funkat utmärkt som granmatta. Sonen har en Marrakech-matta, en av Rustas o Dotra har en röd likadan. De är för stora. Ursnygga. Finns även som badrumsmatta så jag ska se om de har nån kvar. Fick hjälp av barnbarnet att klä granskrället så alla kulor o dekorationer i form av filtstjärnor och näverhjärtan hamnade på tre grenar längst ner.... Rara barn. 

Nåväl. Mitt übertrötta jag behöver kaffe så jag får igång kroppen. Kroppen o ögonen är svintrötta men sömnen gav upp - efter knappt fem timmar i bingen. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards