Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2017

Av Kvasthilda - 7 december 2017 10:45

Oj, vad jag har sovit, men ändå inte så utvilande som man kunde önskat sig. Maken lämnar sovrumsdörren öppen när han går på morgonen för att katten ska komma in. Låt henne stanna utanför.... *suck* Det lyser en liten lampslinga i hallen o den får jag rätt i ögonen. O sen givetvis för att jag har jour. Hörde aldrig när telefonen ringde, men jag hörde signalen från SMSet som kom på det. Konstigt. Spolade vatten precis förmodligen. Fick jobb för en sjukskrivning. Helt OK. Blir lite övertid på den. 

Nä, har lite tid att fixa o trixa med foton en stund då innan det blir jobb-jobb. Hejpa Hej! 

Av Kvasthilda - 7 december 2017 09:00


Tema nr 224 Nertryckt

341/365


Apropå accent... Magnus har en röd näsduk nertryckt, eller ja, nerstucken i fickan.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 december 2017 23:20

Dagen började i trötthetens tecken och slutar något i moll. Har under dagen fått beskedet att en av våra pensionerade kollegor har gått ut i de eviga renbeteslanden. Vi ska alla en gång sluta andas o hjärtat sluta slå, men inte sjutton var han så gammal. Hann vara pensionär i hur många år? Fyra? 

Vila i frid, härliga, goa, sköna Olle. Finns få som Du ♥  

Av Kvasthilda - 6 december 2017 11:47

En sån dag. Mitt tåg var sent. Hade inte börjat lasta det vid avgång. Nästan. Så sätter man sig till slut på loket o bromsprov o allt är klart. Får grön signal efter att persontåget passerat. Drar igång och far mot fjällen. Strax utanför signalen insåg jag att jag glömt dra på lyset. O det fanns inget. Huff. Backa tillbaks? Köra vidare? Inte utan triangel. Körde på halvljus till närmaste driftplats o bytte lok med kompisen. Detta gick smidigt iofs, även med rörliga korsningsspetsar. Eller en, för vi gjorde en kort växlingsmanöver. "Håll koll på korset". Tror fan det - är man gift med en fd växelbyggare o besiktningsman vågar man inte annat. Vi hade en deadline att hålla. Eller fjärren hade. Nästa persontåg... Vi växlade klart o när kompisen sa att han var klar såg jag persontågets strålkastare på andra sidan driftplatsen o lämnade tillbaka station o signaler o fick grönt in. Medan persontåget förberedde sig för vidare färd checkade vi bromsar åt varann. Allt såg bra ut o vi kunde fortsätta, båda sena, det ena tåget väldigt sent. Trist. 

Hann ner till Narvik o slängde i mig middagen, flera timmar senare än jag hade hoppats. Det är fan inte kul att äta mat efter 21. Tog mig tiden att skriva ihop en synergi på eländet. Blev förstås sen från terminalen där också, o blev till slut nästan en timme sen hem. Många, tråkiga möten pga enkelspår på sina håll. En sån dag. 

Kom så småningom hem o mötte Maken i sovrumsdörren. Har nu sovit i knappt sex timmar. Kanske bra det så man kommer i säng tidigare ikväll. Har jour i ottan i morrn. Man vet ju aldrig när telefonen ringer. Så. Morr'n Da. Kan bara bli bättre. Kram på're. 

Av Kvasthilda - 6 december 2017 09:00


Tema nr 1 Accent

340/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 december 2017 09:31

Allt är så konstigt just nu. Julen står för dörren och frågan är hur fantastisk denna jul blir i år. Kanske den blir magisk. Jag jobbar ju o har två av de absolut värsta skitskiften kring/på julafton, så den dagen kommer ju att bli sådär lagom skoj - speciellt när man har familj som ska vara omkring en. Hur fan ska man kunna sova mellan skiften? Ett helsike att komma hem på morgonen o dra iväg igen på kvällen. Finns liksom ingen tid för återhämtning på självaste julafton. Nu har vi för många barnpäron i leden igen. Fast nästa år, om jag lyckats tråckla mig igenom schemat rätt, jobbar jag förvisso julafton, men är ledig i mellandagarna. 

Sven idag. Grattis alla renar och alla Sven jag känner. Det är några stycken. Typ tre jag brukar umgås med (mest i tanken) o några till i periferin. 

Igår hade min finaste, goaste svägerska namnsdag. Hon som inte finns med oss längre. Såg att storebror hade tänt adventsljus för henne, "min förra livskamrat" som han sa det. Det var hennes födelsedag i söndags. "Förra"? Har han träffat nån ny? Ingen aning. Mycket man inte vet. O en del man önskar att man inte fått veta. O annat man bara vet. Fast inte. O sen är det allt det där diffusa mittemellan som bara ligger o skvalpar i hjärnan. 

I eftermiddag drar jag mot Narvik. HowdyHo! -Oh. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards