Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2017

Av Kvasthilda - 20 december 2017 10:45

Fy för sören. Ännu en ledbruten morgon efter en omöjlig natt. Ont i ryggen, huve't bankar sådär lagom för att vara irriterande. O näsan. Den här näsan. Finns det reservdelar så man kan byta ut vissa utvalda kroppsdelar? Frank Sten o co till din service? Torra näsor är sååå jobbiga. Fast jag har bara en så det borde kanske heta torr näsa. Jobbig. 

Nu har jag gnällt varenda dag hela jävla vintern. Åtminstone känns det så.

Bara för att mota tråkiga tankar o för att inte tröttna på den fantastiska Hey Ho som snurrar oavbrutet i mobilen o Digilistan i Spotify drog jag igång nåt helt annat Spotify tyckte vi skulle lyssna på. Dansbands-sommar. Drygt tre timmar med glada sommarlåtar från alla våra svenska dansband, inklusive största rysarbandet av dem alla. Nej, förlåt. Har sagt det förr o säger det igen. Inte bandet det är fel på. O oftast inte musiken heller. Kan bara inte med den där mannen i hatt. Kommer ju på mig själv att gå o nynna på en av låtarna som ligger med i listan, Det regnar o regnar.... O det regnade här igår! 

OK, mobilen ligger intill mig. Kaffet är klart (kom jag just ihåg). Maken sover en stund på sofflocket o väntar säkert på nåt ätbart. Fixa själv. Han, däremot har minne som ett såll. Köp hem mjölk. Han for till Maria igår med en kasse älgkött (bland annat min stora julstek..... Nåja, chansen att hon gör nåt till sin stora familj är större än att jag hinner dra ihop nåt o få hem alla avkommorna på samma dag) o jag bad honom stanna till nånstans för lite mjölk. Mest bara han som dricker det ändå. Tror du han kom ihåg det? Not. O besöket på Apoteket för att inhandla mer Gaviscon o samtidigt köpa sin hustru en flaska Nozoil för att hon ska slippa den apgamla o härskna som finns i huset har inte heller blivit av. Så fort jag närmar mig ytterdörren kommer det Köp mjölk, eller köp nåt gott, jag är godissugen, eller nåt annat. O han förväntar sig att det finns i handen när jag återvänder. Varför är det så?? 

Nä. Huff. Fixa kaffet o kolla in sista skälvande temana för 365an. O just där börjar det Regna o regna.... Tjabba. 

Av Kvasthilda - 20 december 2017 09:00


Tema nr 285 Skåpmat

354/365


Apropå kommentaren om kökstjänst igår... Detta är vad det blev.

Passa er ungar, nu har mamma haft skafferistädning! Det var ett uttryck Svärfar brukade slänga sig med, har jag hört. Träffade aldrig honom personligen. Ville göra nåt av potatisen som var kvar från midda'n o rotade runt o hittade lite halvtorra sockerärter, en halv burk rödbetssallad o en slatt falukorv. Bredde lite kryddsmör på mackor (kanske aningens för mycket svartpeppar, men annars helt OK) o rostade i ugn o stekte pott o korv till en pytt, åsså ett ägg till det. Föll i god jord hos Maken.  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

*

Av Kvasthilda - 19 december 2017 12:49

Alltså, Makens beredskapsvecka kunde inte komma olägligare. Har haft i mitt tycke aptidiga skift måndag o tisdag o det fortsätter på onsdag. Sen vänder det o blir sen eftermiddag/halv natt o sen två vidriga nattskift på raken (nätterna som gränsar julafton - betyder att min julafton kommer att gå i komans tecken). Mina kollegor kör på djur stup i minuten så mobilen går varm nattetid. Man hinner precis somna så hoppar hans mobil omkring på nattduksbordet som en flock skräniga o högljudda skator. Den väcker döda - och hans nattsömnsberoende hustru. Nu ligger han på kökssoffan o tar igen sig o jag sitter här o skriver medan Wärkmästar'n gör allt han kan för att stöka med min sinnesro (o där ringde hans mobil igen....). Var visst en kompis som skulle komma o hälsa på. 

Jouren över. Kökstjänst på. *suck* 

Av Kvasthilda - 19 december 2017 09:00


Tema nr 315 Synlig

353/365


Det enda som syns under luvan är tomtens stora näsa.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 december 2017 21:28

Anmälningarna tas emot för nästa års fotoutmaning om nån känner sig manad :) Klicka på bilden/loggan nedan för att komma till huvudsidan för 365 Foton: 




Temalistan för nästa år finns här


Jag kommer att hänga på även nästa år och min lista kommer att betas av eftersom - o den läggs upp första januari. Har inte läst igenom listan sådär jättenoga men lyckas jag tråckla mig igenom de tio sista fotona för i år, ska väl nästa år inte vara några problem. Kanske. Förhoppningsvis. 

Av Kvasthilda - 18 december 2017 21:16

Måndag. Är helt slut. Sov knappt natten som gick o klockan ringde strax efter fem. Makens mobil väckte hela kvarteret nån gång under eftermidnatten. Renjakt. Försökte somna om, o måste ha lyckats. Vaknade igen när gubben kom hem med bössan o stoppade den i vapenskåpet. Madre Mia. Kollade klockan. Vände på mig o hoppades få sova sista halvtimmen också. Måste ha slumrat till för jag vet att jag vaknade när den ringde. *blä* Avskyr morgontåg. 

Har förvisso inställt i morgon men det kan ju alstra nåt annat tok i stället. I tjugo minusgrader. 

Som de där jönsarna som vann norra slingan. Det har ringts ut personal från vår förarkår för att de inte har personal till växlingen. Vafan. Har de vunnit jobben får de väl för sjutton se till att ha folk också? Avreglering o fri marknad.

*huff*

I D I O T I E R 

Mobilen plingade frenetiskt innan jag kom hem. Sluta. Jag har inte tid. Vill inte veta förrän jag har tid. Raider förstås. Hann med på en av dem ikväll. Måste ha varit den sista Groudon idag. Kråk fick fånga den åt mig. 

Satan. Måste se om jag hittar nåt mot huvudvärk. Har jag en sån där tredagars igen? Kärringcykeln som aldrig ger sig helt. 

Har tänt värmeljus men jag fryser så mycket att de inte ger mig nån extra värme alls. Värmde en mugg glögg (närapå alkoholfri eftersom jag jobbar i ottan). Hjälpte inte heller. Skulle haft en redig virre, men som sagt. Jobbar, även om jag "bara" har jour. Det kan ju plinga i mobilen. 

O Maken är ute på renjakt igen. Mötte honom o polaren i Krokvik på hemvägen. Mycket ren i spåren nu. 

Nä. Nåt att lugna Wärkmästaren med o krypa under duntäcket då kanske. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards