Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Kvasthilda - 2 januari 2018 15:02

O Moder Svea har namnsdag. Hon är först ut i almanackan. Nyårsdagen är vikt åt sig själv och har inget namn skrivet. Det finns några sådana under året, Kyndelsmässodagen är nästa, Marie Bebådelsedag en annan. Juldagen har inte heller något annat namn att fira. Skottdagen. Om man nu inte heter Skott... Fast den infaller ju bara vart fjärde år. O är den dagen då svärfar dog. Mycket konstig dag. Förr låg Skottdagen den... ehhh 26 februari? Var det så? Nä, den 24e var det ju. O alla namnsdagar i februari flyttade en dag så Maria hade namnsdag den 29e vart fjärde år. O förmodligen de andra också då, däremellan? 

O jag fick en hel dag för mig själv. Fast måste se till att mobilen hörs. Inställt o jour. Kom som på beställning. 

For o raidade den där rackarns Groudon igen. Kastade bort tre bollar av sju. Lite kallt o ett par flingor på skärmen. Skulle behöva träna att använda vantarna. De där skärmvantarna jag köpt just för det ändamålet. De andra spelarna använde dem hela hösten eftersom det regnade så in i bängen o de funkar bra. Fick inte ner den där envisa drakhunden. 

Försökte få tag i Ida för att se om hon kunde komma o raida, men hon la ner mobilen nånstans under lunchen o missade det. Annars hade hon hunnit innan bussen gick. Sån't är livet. 

Jaja, det är väl bara att ta itu med kattlådan då. Kan man ju göra på betalt arbetstid. Han sa Svågern häromdagen, att han bara städat på jourdagar. Betalt för att städa hemma. Har klippt hennes klor o gett henne en glasburk med godis. Kanske lite svårt att fiska utan klor, men hon använder dem så sällan, annat än på klösbrädorna. 

Å sen ska jag kika igenom temalistan. De två första har jag liksom planerat lite på halvers sådär sen innan, men nu måste jag börjar studera listan igen. Nytt åt, nya utmaningar, nya teman. Har ett tema till klart. I december... 

Hejpa! 

Av Kvasthilda - 2 januari 2018 09:00


Tema nr 149 Kulörta lampor

2/365


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards