Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 januari 2018

Av Kvasthilda - 4 januari 2018 16:50

Dagen har bara försvunnit. Klev upp före ottan i Narvik o körde hem mitt tåg. Satte mig o läste lite vid datorn när jag kom hem, o kopierade lite foton. Snackade lite Pokéstop med Zamlar - skulpturer o byggnader osv. Sen tog det stop(p). Huvudet, kroppen o ögonen orkade inte längre. Kröp under täcket o iddes inte ens ta av mig sockarna - jag som avskyr att sova med strumpor på fötterna! Låg där med dubbla strumpor - o en spinnande katt på revbenen. Vet inte hur länge jag sov innan jag pallrade mig ur bingen igen. Två timmar? 

Tog en repa på stan, mest för att köpa mjölk. Träffade Pelle som jag inte sett på tusen år. Alltid kul när folk känner igen en o han har jag ändå inte haft alltför mycket med att göra, då på IRF/IRV-tiden. Trevlig man. Brukar se hans fru på stan ibland men hon är dock förvirrad o disträ och måste tilltalas med namn för att hon ska komma ihåg mig. Söta Anita. 

Nu har jag en pannkaka i ugnen. Slömat eftersom jag är så slut i kropp o knopp. O ska upp före satan i morgon igen. Behöver dock inte köra hem så jag kan slagga i bakhytten om jag vill. Får se vem som kör hem. Har inte riktigt koll på det. 

Glömde skriva ut temalistan. Ville ha den o kika på för att fundera i lugn o ro o skriva anteckningar om möjliga motiv. Just nu är det stopp igen. Får se om jag kommer ihåg det i morgon bitti då. Nu ska jag äta lite pannkacku. Störa gubben som snarkar på sofflocket i köket. Kronblom. 

Av Kvasthilda - 4 januari 2018 09:00


Tema nr 20 Borttappad

4/365


Skon försvann redan i posten. Så blir det när paketen smashas så mycket att även boxen innanför plattas till o går sönder. Mycket dåligt av Amazon att inte paketera ordentligt. O stackars Lorna McNessie har tappat halva benet! Fast det är Makens fel. Hon ramlade i golvet o benet gick av. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards