Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 8 januari 2018

bore-ing? nä, rätt ok faktiskt

Av Kvasthilda - 8 januari 2018 11:12

Sitter med fötterna i ett fotbad o funderar lite på vad jag ska göra idag. Inte för att jag inte kan fylla dagen med nånting, utan mest om man skulle idas ta sig ut. Vetefasen eftersom garageporten står på glänt o det innebär galna vindar. Jag HÖR ju hur det tar i därute. Åza vill ta Pokenader i veckan för att leta portaler till Ingress som kan bli stop eller gym i PoGO. Hoppas det lugnar ner sig lite. Har ju varit kallaste veckan förr om åren. Hade en bild på Facebook som sa 38,1. Minus förstås. Måste ha varit kring Rensjön eller så. Fy fan o bo där. (o nä, det heter inte och bo, utan att bo, men skriv som du talar, är ofta mitt motto). 

Har fått sova inatt. Så underbart. Vaknade till mitt i natten o kastade ett öga på klockan. Strax efter tre. Nääää! Sooov! O jag somnade om utan större mankemang. Inte som igår när grannen bestämde sig för att börja diska på eftermidnatten nån gång. Spola, skramla, spola, skramla... Vet inte vad som pågick men så lät det. 

Nåja, ska bada klart fossingarna, svälja kaffet o ta itu med... ja nånting. Leta ett par skor jag lovade Lina kanske? Söka efter en annan docka jag har i baktanke som ett 365-tema. Har foton på henne, men det ska ju vara fotat i år o DET är det definitivt inte. Nya bilder. Åsså har vi hundporträtt. Kunde ju ta en dockvovve, för såna har jag, men jag tror jag avvaktar med det temat till senare under året. Finns ju en del vovvar kring Långträsk. Rex är borta, men det finns andra  jyckar i jaktlaget o så har vi alltid Doris den fantastiska. Däremot är det många teman som ska fyllas innan det. 

Jaha, Traktorn är här o grannens bil står på gården. Det har ju som sagt blåst en del o det driver igen överallt där det går. Nä. Fixa fötter o fatta faffefoppen. Äh. Dricka ur kaffet. Tjabba! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards